ج٫ اردیبهشت ۱۴ام, ۱۴۰۳

استقبال بی‌نظیر بخش خصوصی از پروژه های گردشگری مشکین‌شهر

رئیس گردشگری و میراث فرهنگی مشکین‌شهر از سرمایه گذاری ۴ میلیارد تومانی بخش خصوصی در پروژه های گردشگری این شهر خبر داد.

به گزارش توریسم اینترنشنال،حسن محمدی ادیب روز دوشنبه در بازدید از پروژه‌های گردشگری مشگین‌شهر از افتتاح چهار پروژه این شهرستان در هفته دولت خبر داد و افزود: پروژه‌های متعددی در حوزه گردشگری شهرستان مشگین‌شهر فعال است که از این میان چهار پروژه با کاربری‌های اقامتی و آبدرمانی در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اظهار کرد: این پروژه‌ها با سرمایه‌گذاری حدود ۴۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی اجرا شده‌ و پیش‌بینی می‌شود اشتغال‌زایی بیش از ۴۴ نفری داشته باشد.

او افزود: چندین پروژه دیگر نیز در شهرستان مشگین‌شهر در حال حاضر فعال است و طی بازدید از مراحل اجرایی این پروژه‌ها مشکلات و مسائل آنها به طور مستمر رصد و بررسی می‌شود.

محمدی ادیب با اشاره به پروژه‌های راکد ادامه داد: پروژه‌های راکد در حوزه گردشگری بیشتر مربوط به مواردی است که بخشی از پروژه به بهره‌برداری رسیده و معمولا بخش اقامتی پروژه‌ها با رکود در اجرا مواجه است که تلاش می‌شود با حمایت تسهیلاتی این پروژه‌ها فعال شوند.

وی گفت: یک سرمایه‌گذار بخش خصوصی نیز آماده تاسیس شهرک توریستی با سرمایه‌گذاری بیش از هزار میلیارد تومانی در زمین شخصی در شهرستان مشگین‌شهر است که مراحل تکمیل مدارک و اخذ مجوز آن با محوریت اداره شهرستان انجام می‌شود.

شهرستان مشگین‌شهر به عنوان یکی از مقصدهای گردشگری مهم منطقه با جمعیت حدود ۱۵۵ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۹۰ کیلومتری شمال غربی اردبیل قرار دارد و دارای آثار تاریخی متعدد از جمله قلعه قهقهه، کاروانسرای قانلی‌بولاغ، مقبره سیدسلیمان فخرآباد، کهنه قلعه و چند حمام قدیمی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *