ش٫ اردیبهشت ۱۵ام, ۱۴۰۳

سرمایه‌گذاری ۲۱۰ میلیارد تومانی بر روی صنعت گردشگری چابهار

چند سالی است که محیط زیست بکر چابهار برای گردشگران خارجی و داخلی محبوبیت زیادی به همراه داشته و موجب رونق صنعت گردشگری این ناحیه شده است.حال به تازگی اعلام شده چند شرکت سرمایه‌گذاری حدود ۲۱۰ میلیارد تومان روی صنعت گردشگری این منطقه سرمایه گذاری کرده‌اند که در نوع خود بی‌سابقه است.

به گزارش توریسم اینترشنال،خیرالنساء امیری روز دوشنبه اظهارکرد: چابهار بر روی ریل توسعه پایدار گردشگری قرار دارد و در راستای تامین زیرساخته‌های گردشگری حوزه سواحل مَکُران جلسه کمیته زیربنایی گردشگری به ریاست معاون استاندار و فرماندار و با حضور اعضا در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شده است.

وی بیان کرد: در حوزه کسب و کارهای خرد خانگی از محل اعتبارات مشاغل خانگی سال ۱۴۰۱ چهار میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان به صنعتگران صنایع دستی پرداخت شده است که این حجم سرمایه می‌تواند این شهرستان را بر روی ریل توسعه پایدار گردشگری قرار دهد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی چابهار با اشاره به توان‌های محیطی سواحل مکران و ویژگی‌های خاص گردشگری آن، مناطق ساحلی شهرستان چابهار را محیطی مناسب برای جذب گردشگران و رشد و توسعه اقتصادی برشمرد.

موافقت اصولی برای سرمایه گذاری ۲۱۰ میلیارد تومانی حوزه گردشگری چابهار اخد شد

وی افزود: زیرساخت‌های گردشگری و دسترسی مناسب به این عناصر در جذب گردشگر و افزایش ماندگاری آنها در مقصد تاثیر بسزایی دارد.

امیری ادامه داد: با تاکید وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی در راستای تامین زیرساخته‌های گردشگری در مناطق و روستاهای هدف و دغدغه‌های موجود در حوزه سواحل مَکُران احداث مجتمع‌های بهداشتی رفاهی در دستور کار قرار گرفته که قطعاً جانمایی دقیق و مناسب آن می‌تواند مشکلاتی که در این بخش وجود دارد را مرتفع کند.

وی تصریح کرد: با تاکید و دستور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان چابهار نقطه‌یابی و جانمایی دقیق و اولویت‌دار این مجتمع‌ها در کوتاه ترین زمان در دستورکار بخشداران قرار گرفته و مقرر شده ادارات مرتبط نسبت به واگذاری زمین مورد نیاز اقدام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *