ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳

اشاره نشریه “فایننشال تریبون” به آسیب جدی صنعت گردشگری در ایران

روزنامه فایننشال تریبون در گزارشی به وضعیت نامطلوب صنعت گردشگری ایران تحت تاثیر پاندمی کرونا و تداوم گسترده تحریم های آمریکا علیه ایران اشاره کرده و در عبارتی عنوان کرده است که این صنعت در چنین شرایطی به سختی دوام می آورد.

به گزارش توریسم اینترنشنال، روزنامه انگلیسی زبان چاپ تهران فایننشال تریبون ضمن اشاره به وضعیت نامطلوب صنعت گردشگری در ایران تحت تاثیر پاندمی کرونا و تداوم گسترده تحریم ها، عنوان کرده است که این صنعت در چنین شرایطی به سختی دوام خواهد آورد و  به یک اقدام جدی برای نجات آن نیاز است.

این روزنامه عنوان کرده است که کشور ایران یکی از قدیمی ترین تمدن های جهان است و صنعت گردشگری آن با داشتن ۲۶ میراث فرهنگی و طبیعی ثبت شده در یونسکو و کسب رتبه دهم در بین کشورهای جهان، اکنون در شرایط خوبی به سر نمی برد. 

این روزنامه به مقاله ای که در ماهنامه آینده نگر،از سوی اتاق بازرگانی تهران منتشر شده اشاره کرده است و می گوید: مدت هاست که درباره وضعیت نامطلوب بخش گردشگری ایران صحبت می شود و جایگاه این کشور با کشورهای همسایه مقایسه می شود.

در این مقاله عنوان شده است که آنچه ضربه اصلی را به صنعت گردشگری ایران وارد کرد، پاندمی کووید ۱۹ بود.

همزمان با همه‌گیری، تحریم‌های اقتصادی و افزایش تنش‌ها بین ایران و ایالات متحده باعث کاهش تعداد گردشگران خارجی از ایران شده است.

در این راستا گفته شده است که تعداد تورهای ورودی از ایالات متحده به ایران به صفر و تورهای اروپایی نیز به شدت کاهش یافته است.

به اعتقاد این نشریه صنعت گردشگری ایران در چنین شرایطی به دلیل تعداد محدود سفرهای داخلی و سفرهای خارجی به سختی دوام آورده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *