ی٫ اردیبهشت ۱۶ام, ۱۴۰۳
فرودگاه قطر

اشنایی با امکانات فرودگاه قطر

کشور قطر در آستانه برگزاری مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ میزبان بسیاری از علاقه مندان و گردشگران خواهد بود.فرودگاه نیز مقصد بسیاری از گردشگران ورودی می باشد در نتیجه آگاهی از امکانات و فضای فرودگاه قطر می تواند جذاب باشد.

به گزارش توریسم اینترنشنال، پیش از اینکه با فرودگاه های قطر آشنا شوید، قصد داریم به معرفی کشور و میزبانی این کشور از جام جهانی ۲۰۲۲ بپردازیم. قطر، با نام رسمی «دولت قطر»، کشوری بسیار کوچک با مساحت حدود ۱۱۵۰۰ کیلومتر مربع در شمال شرقی عربستان است. این کشور که در منطقه خاور میانه، در جنوب غربی آسیا واقع شده است، بر اساس سرشماری سال ۲۰۲۰، ۲ میلیون و ۷۹۰ هزار نفر جمعیت دارد.

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

انتخاب میزبان جام‌های جهانی ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ در ماه ژانویه سال ۲۰۰۹ آغاز شد و توافق به این صورت اتفاق افتاد که میزبان سال ۲۰۱۸ کشوری از یوفا باشد. با توجه به این موضوع، کشورهای اروپایی دیگر شانسی برای میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ نداشتند.

کشورهای استرالیا، ژاپن، قطر، کره جنوبی و ایالات متحده آمریکا برای میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ اعلام آمادگی کردند. در ماه دسامبر ۲۰۱۰، رای‌گیری انتخاب میزبانی جام جهانی برگزار شد و نهایتا کشور قطر این میزبانی را بدست آورد.

نیازمندی‌ها در قطر

در هنگام ورود به قطر باید توجه داشت، که همراه داشتن انواع نوشیدنی‌های غیر اسلامی، هرگونه مواد مخدر و کتاب‌های مذهبی جز موارد ممنوعه این کشور است و ممکن است با جریمه‌های سنگین یا بازداشت از سوی پلیس قطر همراه شود.

برای خرید سیم کارت در قطر دارید، قطر تل (Q-Tel) به‌عنوان یکی از اپراتورهای برتر کشور قطر، با اپراتور همراه اول قراردادی دارد که بر مبنای آن از طریق فعال‌سازی سرویس رومینگ می‌توانید از سیم کارت اعتباری خود در سفر به دوحه استفاده کنید. اگر هم می‌خواهید اقدام به خرید سیم‌کارت در قطر نمایید، خوب است بدانید که از میان اپراتورهای مختلفی که در این کشور فعال هستند دو شرکت Vodafone و Ooredoo، سیم‌کارت‌های قطری با کیفیت آنتن‌دهی مناسب ارائه می‌کنند.

فرودگاه‌های قطر

طبیعتا شناخت فرودگاه قطر و امکانات آن، برای سفر به این کشور حیاتی است. با توجه به اینکه قطر کشوری در حال توسعه است، تنها دو فرودگاه غیرنظامی فعال دارد، که هر دو در شهر دوحه واقع شده‌اند. در ادامه به معرفی این دو فرودگاه می‌پردازیم.

فرودگاه بین‌المللی دوحه

فرودگاه بین‌المللی دوحه، یک فرودگاه قدیمی است که در سال ۱۹۵۹ کار خود را آغاز کرد. برای چندین دهه، این فرودگاه بار اصلی پروازهای مسافری کشور را به دوش می‌کشید. در سال ۲۰۱۴ و آغاز کار فرودگاه بین‌المللی حمد، این فرودگاه نوساز جای فرودگاه بین‌المللی دوحه را گرفت.

این فرودگاه که دیگر چندسالی برای پروازهای خارجی این کشور مورد استفاده قرار نمی‌گرفت، در سپتامبر امسال با نوسازی ترمینال‌ها بازگشایی شد تا میزبان مسافران جام جهانی قطر باشد.

فرودگاه بین‌المللی حمد

فرودگاه بین‌المللی حمد قطر

فرودگاه رسمی کشور قطر، که از سال ۲۰۱۴ جایگاه فرودگاه بین‌المللی دوحه را گرفته و پیش از این با نام فرودگاه بین‌المللی دوحه جدید شناخته می‌شد، قطب اصلی شرکت هواپیمایی «قطر ایرویز» است و تمامی پروازهای خطوط هواپیمایی معتبر جهانی در این فرودگاه انجام می‌شود. فرودگاه بین‌المللی و تازه تأسیس حمد به‌تنهایی قادر است تمامی پروازهای داخلی و خارجی قطر را در فضای ۲۲۰۰ هکتاری خود میزبانی کند.

این فرودگاه، که اکنون اصلی‌ترین فرودگاه قطر به شمار می‌رود، دارای یک پایانه می‌باشد که به سالن‌های مختلفی مجهز شده است. در حال حاضر سالن‌های A تا D فعال هستند. سالن‌های D و E به زودی گسترش پیدا می‌کنند و سالن F نیز قرار است در آینده به این سالن‌ها اضافه شود:

سالن A: ۱۰ گیت پرواز دارد که دو عدد از آن‌ها به پروازهایی با هواپیمایی ایرباس ای ۳۸۰ اختصاص پیدا کرده است.

سالن B: ۱۰ گیت پرواز دارد که همچون سالن A دو عدد از آن به هواپیمای ایرباس ای ۳۸۰ اختصاص دارد.

سالن C: 13 گیت پرواز دارد و دو عدد از آن به پروازهای ایرباس ای ۳۸۰ اختصاص دارد.

سالن‌های E و D: ۴ گیت در طبقه اول و ۴ گیت در طبقه همکف در این سالن‌ها وجود دارد.

فرودگاه بین‌المللی حمد به عنوان یکی از بهترین فرودگاه‌های جهان، امکان قابل توجهی دارد که امکان تبدیل ارز در فرودگاه و وجود اینترنت وای‌فای پرسرعت برای تمامی مسافران از این دسته امکانات این فرودگاه قطر است.

بیشتر بخوانید:

آشنایی با ممنوعیت ها در سفر قطر

بهترین هتل‌ های دوحه قطر برای اقامت در ایام برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *