ج٫ اردیبهشت ۷ام, ۱۴۰۳
توریسم اینترنشنال کردستان

اعلام آمادگی کشور سوئیس برای همکاری در حوزه گردشگری با ایران

معاون سفارت سوئیس با حضور در استان کردستان  و بازدید از اماکن تاریخی و دیدنی های این استان بر گسترش همکاری های این دو کشور ابراز امیدواری کرد و از گردشگری به عنوان راهی برای شناخت فرهنگ هر ملتی یاد کرد.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛”کیم زیست لر” روز عصر امروز در جریان بازدید از کاخ‌ موزه خسروآباد، موزه باستان‌شناسی و موزه مردم‌شناسی خانه کرد سنندج ضمن ابراز خرسندی از حضور در کردستان اظهار داشت: این استان یکی از مناطق زیبای گردشگری کشور ایران است که اماکن تاریخی و طبیعی فراوان و باارزشی دارد.

معاون سفارت سوئیس با اشاره به جاذبه‌های گردشگری استان کردستان افزود: این استان با وجود ظرفیت‌های متنوع طبیعی و آثار باستانی فراوان، تمام مشخصه‌های جذب گردشگر خارجی را دارد.

وی با تاکید بر قابلیت استان کردستان در عرصه صنایع‌دستی، گفت: این استان نسبت به داشته‌هایش، توانایی برندسازی صنایع‌دستی در جهان را دارد.

“کیم زیست لر”، ضمن اعلام آمادگی برای همکاری و انتقال تجربیات صنعت گردشگری کشور خود با ایران عنوان کرد: گردشگری یکی از بهترین مسیرها برای افزایش شناخت مردم کشورها از یکدیگر است و کردستان و استان‌های مختلف کشور ایران می‌توانند جذابیت‌های گردشگری، تاریخی و فرهنگی و هنری خود را به جهانیان معرفی کنند.

کردستان مقصد گردشگری کشور می‌شود

یعقوب گویلیان؛ مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان نیز در این بازدید با بیان اینکه توانمندی‌های بالقوه‌ای در غرب کشور و به‌ویژه کردستان وجود دارد، اظهار کرد: تلاش‌مان این است که توانمندی‌های بالقوه این استان به بالفعل و از منطقه عبور گردشگری به مقصد گردشگران داخلی و خارجی تبدیل شود.

به گفته وی، موقعیت ممتاز این استان و قرار گرفتن آن در نقطه مرزی کشور تاثیر بسیار مهمی در معرفی ظرفیت‌های تاریخی و طبیعی کردستان به گردشگران داخلی و خارجی دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، با اشاره به ثبت جهانی منظر فرهنگی اورامان در مردادماه سال گذشته به‌عنوان بیست‌ و‌ ششمین میراث‌ جهانی ایران، ابراز داشت: این‌منطقه بکر از جمله مباحث و افتخارات بخش میراث‌فرهنگی و گردشگری کشور بود که با همکاری دولت و مردم ثبت جهانی شد.

وی افزود: اورامان دربردارنده قدمت تاریخی با پیشینه کهن و ارزش‌های منحصر‌به‌فرد طبیعی و فرهنگی بسیاری است.

گویلیان، با بیان اینکه صنایع‌دستی کردستان نیز در سطح ملی و بین‌المللی شناخته شده و قابل عرضه است، گفت: صنایع‌دستی کردستان با جذابیت و زیبایی خاص از دیرباز زبانزد خاص‌و‌عام بوده و توانسته به‌عنوان یکی از تولیدات مهم هنرمندان این منطقه در توسعه صنعت توریسم و مبادلات فرهنگی نقش به‌سزایی ایفا کند.

وی ادامه داد: انتخاب مریوان به‌عنوان شهر جهانی کلاش، فرصت مناسبی برای رشد و بالندگی این هنر و معرفی هنرمندان این عرصه به جهانیان ایجاد کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی کردستان بیان کرد: امیدواریم با همکاری دوجانبه بتوانیم این منطقه را به مقصدی برای ارائه خدمات در حوزه‌های مختلف گردشگری تبدیل کنیم.

بیشتر بخوانید:

سوئیس پروازهای هنگ کنگ را به دلیل قوانین قرنطینه کاهش داد

آمار مسافران تعطیلات نیمه خرداد در استان کردستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *