س٫ فروردین ۲۸ام, ۱۴۰۳
ایده های گردشگری

افتتاح سامانه ای جدید برای ثبت ایده‌های نو در حوزه گردشگری

“نظام ایده‌ها و نیازها” سامانه ای جدیدی برای ثبت ایده های جدید و نو در حوزه گردشگری می باشد که با همکاری وزارت علوم و وزارت میراث فرهنگی راه اندازی شد.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛نشست بررسی سامانه نظام ایده‌ها و نیازها (نان) در حوزه گردشگری با حضور معاون گردشگری وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی و علی خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم برگزار شد.

علی‌اصغر شالبافیان در این نشست با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در این وزارتخانه دنبال می‌کنیم تقویت ارتباط با وزارت علوم است و خوشبختانه امروز شاهد راه‌اندازی سامانه نظام ایده‌ها و نیازها (نان) هستیم، گفت: این وزارتخانه مأموریت‌ها و اهداف بسیار مهمی دارد که استفاده از موضوعات مرتبط با حوزه دانش‌بنیان می‌تواند نتایج قابل قبولی داشته باشد.

وی با بیان این که ارتباط پویایی بین گردشگری و نوآوری وجود دارد، بیان کرد: حیات گردشگری وابسته به نوآوری و خلاقیت است از همین رو نیازمند تقویت همکاری‌ها با معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم هستیم. در حال حاضر با حجم انبوهی از ایده‌ها و نظرات در حوزه گردشگری روبه‌رو هستیم که محلی برای ثبت این ایده‌ها وجود نداشت و خوشبختانه نظام ایده‌ها و نیازها می‌تواند به ثبت این ایده‌ها کمک‌ کند.

علی خیرالدین نیز در این نشست تصریح کرد: این آمادگی را داریم که مرکز نوآوری و رشد را با همکاری پژوهشگاه میراث‌ فرهنگی و گردشگری ایجاد کنیم. این در حالی است که ۵۰ پارک علم و فناوری داریم که چهار پارک آن مربوط به وزارتخانه‌ها است و با تعامل بیشتر می‌توانیم برای پارک علم و فناوری نیز در آینده نزدیک در این وزارتخانه اقدام کنیم.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم با اشاره به اهمیت مأموریت‌های وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی و اهمیت شرکت‌های دانش‌بنیان، اظهار کرد: به نظر می‌رسد تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در این وزارتخانه اندک است و این آمادگی را داریم تا با همکاری هم ارتباط بین این وزارتخانه و شرکت‌های دانش‌بنیان افزایش یابد که به طور حتم استفاده از دانش شرکت‌های دانش‌بنیان در تحقق مأموریت‌ها و اهداف وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی می‌تواند نتایج خوبی را به دنبال داشته باشد.

وی ادامه داد: نظام ایده‌ها و نیازها (نان) با هدف تقویت بیشتر با جوامع علمی و دانشگاهی تشکیل شده است و دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی به‌ عنوان نهاد علمی در خدمت بخش‌های مختلف جامعه از جمله وزارتخانه‌ها است.

خیرالدین در ادامه با اشاره به وجود پژوهشگاه میراث‌ فرهنگی و گردشگری عنوان کرد: با ظرفیت‌هایی که در این مرکز وجود دارد پژوهشگاه می‌تواند به قطب علمی و نوآوری تبدیل شود.

مصیب امیری، رئیس پژوهشگاه میراث‌ فرهنگی و گردشگری نیز در این نشست با معرفی و تشریح فعالیت‌های این پژوهشگاه و بخش‌های مختلف آن و پژوهشکده‌های گوناگون بر آمادگی همکاری پژوهشگاه با نظام اید‌ها و نیازها تأکید کرد.

وی همچنین از معاون فناوری و نوآوری و مدیران کل این معاونت دعوت کرد تا با حضور در پژوهشگاه میراث‌ فرهنگی و گردشگری ضمن آشنایی بیشتر با ظرفیت‌ها و فعالیت‌های پژوهشگاه از نزدیک فرصت‌های همکاری دوجانبه را بررسی کنند.

سامانه نظام ایده‌ها و نیازها با نام اختصاری «نان» یکی از ابزارهای قدرتمند برای ایجاد نظام ملی نوآوری مبتنی بر ایجاد ارتباط مستقیم بین نیازهای جامعه، صنایع خصوصی، دولتی و پژوهشگران، شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق، پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد خواهد بود.

از اهداف اصلی این طرح علاوه بر کاربردی کردن تحقیقات مراکز علمی، برانگیختن احساس مشارکت تمام آحاد کشور و ایجاد طوفان فکری ملی در ساختن ایرانی آباد و توسعه‌یافته است.

بیشتر بخوانید:

برگزاری رویداد دستاورد‌های شرکت‌های خلاق در حوزه گردشگری

طلوع عصر جدید در نجوم با تلسکوپ فضایی جیمز وب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *