ی٫ اردیبهشت ۹ام, ۱۴۰۳

افتتاح نمایشگاه «فن بازار»در اردبیل

بیست و دومین نمایشگاه فن‌بازار، پژوهش و فناوری استان اردبیل گشایش یافت.

به گزارش توریسم اینترنشنال، در مراسمی که شامگاه یکشنبه در سالن ورزشی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد، با حضور دستگاه‌های اجرایی و نهادهای پژوهشی و فناورمحور نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن‌بازار استان اردبیل در ۶۰ غرفه راه‌اندازی شد.

این نمایشگاه که برای اولین بار به صورت صوتی و تصویری و زنده از تلویزیون اینترنتی و رادیو فناوری پخش می‌شد، محصول یک ساله فناوران و پژوهشگران استان اردبیل است که در آن محصولات متنوع خود را عرضه کردند.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل در این مراسم اظهار کرد: محور اصلی توسعه استان تقویت اقتصاد دانش‌بنیان است که با تلاش و پیگیری‌های مسئولان در همه بخش‌ها سعی و تلاشمان بر این است تا بستر تقویت اقتصاد دانش‌بنیان را در استان زمینه‌سازی کنیم.

حبیب ابراهیم‌پور تصریح کرد: پارک علم و فناوری استان اردبیل با در نظر گرفتن ظرفیت‌های ویژه این استان در بخش‌های کشاورزی، صنعتی، معدنی و گردشگری تلاش می‌کند تا شرایط مطلوبی را در ایجاد فرصت‌های اشتغال و جذب سرمایه‌گذاران فراهم آورد.

وی گفت: ما در سال‌های اخیر تلاش کردیم تا رویدادهای استارتاپی و صنایع فعال را در استان برگزار کنیم تا در قالب مرکز رشد و نوآوری از ایده‌های جوانان در حوزه‌های مختلف حمایت واقعی و عملی انجام شود.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل از راه‌اندازی کارخانه نوآوری در استان خبر داد و افزود: تلاش بر این است تا در قالب این کارخانه زنجیره کاملی از اکوسیستم فناورانه در حوزه‌های مختلف مورد توجه قرار گرفته و زمینه حرکت زیست بوم فناورانه به شکل مناسب مهیا شود.

ابراهیم‌پور در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ما در حال حاضر در سطح استان فعالیت بیش از ۸۰ شرکت دانش‌بنیان را در بخش‌های مختلف و با حضور ایده‌های خلاقانه جوانان شاهد هستیم که تلاشمان بر این است تا بر دامنه این شرکت‌ها و مجموعه‌های فناورانه افزوده شود.

وی اضافه کرد: در این نمایشگاه که به همت دانشگاه محقق اردبیلی و مراکز علمی و دانشگاهی استان راه‌اندازی شده توانمندی‌های نسل جوان در حوزه فناوری اطلاعات، پژوهش و فن‌بازار عرضه شده و امکان حمایت همه‌جانبه در این حوزه فراهم آید.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل بیان کرد: ما همچنان از مراکز نوآوری و فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف حمایت می‌کنیم و تلاشمان بر این است تا اهداف مورد نظر را در این بخش به شکل مطلوب محقق کنیم.

پایان خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *