ی٫ اردیبهشت ۹ام, ۱۴۰۳

افتتاح ۲ اقامتگاه سنتی به ارزش ۱/۴ میلارد تومان در تایباد

روابط عمومی اداره گردشگری و میراث فرهنگی تایباد از افتتاح ۲ مرکز اقامتی در این شهرستان به ارزش ۱/۴ میلیارد تومان افتتاح شد.

به گزارش توریسم اینترنشنال،نظام الدین کارگزاردر گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در طول هفته دولت امسال، تعداد ۲ واحد مرکز اقامتی در شهرستان مرزی تایباد به بهره برداری رسید که شامل یک اقامتگاه بومگردی و یک خانه مسافر می باشد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تایباد افزود: اقامتگاه بومگردی سالارمحمد در روستای محسن آباد، واقع در ۲۲ کیلومتری جاده تایباد-تربت جام، با اعتبار ۸۵۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید که دارای هشت اتاق و ظرفیت اسکان ۴۰ نفر در هر شب است.

وی ادامه داد: خانه مسافر مولانا در مرکز شهر تایباد با سه اتاق و یک سوئیت، ظرفیت اسکان ۲۰ نفر در هر شب را دارد و برای آن ۵۵۰ میلیون تومان اعتبار صرف شده است.

کارگزار بیان کرد: شهرستان تایباد دارای پنج مرکز اقامتی شامل سه اقامتگاه بومگردی در شهر تایباد و روستاهای پشته و محسن آباد و ۲ خانه مسافر در شهر است و مجموع ظرفیت اسکان آنها ۱۵۰ نفر در هر شب می باشد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تایباد تصریح کرد: تایباد نقطه اتصال ایران و افغانستان می باشد و در مسیر ترانزیتی‌ هرات-مشهد قرار دارد که به واسطه پایانه مرزی دوغارون، محل تردد تعداد زیادی از مسافران و اتباع خارجی است.

این مقام مسئول اضافه کرد: عبور مسافران خارجی از تایباد و سفر هموطنان به این منطقه به علت وجود آثار تاریخی و طبیعی مختلف، می طلبد که زیرساخت های گردشگری آن هرچه بیشتر و بهتر توسعه یابد و میراث فرهنگی آماده حمایت از فعالان حوزه گردشگری است.

کارگزار خاطرنشان کرد: آرامگاه مولانا زین الدین ابوبکر تایبادی، میل کرات، کاروانسرای عباس آباد و مزار شاهزاده قاسم مشهدریزه، از جمله آثار تاریخی شاخص شهرستان تایباد هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *