ش٫ اردیبهشت ۱۵ام, ۱۴۰۳

افتتاح ۳ کارگاه صنایع دستی در گلستان

مدیرکل گردشگری و صنایع دستی بندرگز از افتتاح ۳ گارگاه صنایع دستی به منظور اشتغال‌‍زایی و معرفی آثار فاخر هنری این منطقه به گردشگران خبر داد.

به گزارش توریسم اینترنشنال،محمدجواد ساوری گفت: امروز سه کارگاه صنایع‌دستی با حجم سرمایه‌گذاری بالغ‌بر ۲۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال در سه روستای شهرستان بندر گز به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: با افتتاح این کارگاه‌های تولیدی برای حدود ۱۸ هنرمند صنایع‌دستی شغل ایجادشده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان با تشریح طرح‌های افتتاح شده در این روز، گفت: کارگاه تخصصی حصیربافی روستای کهنه‌کلباد بندر گز با مدیریت رقیه احمدی و با حجم سرمایه‌گذاری یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال شامل ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات و یک میلیارد ریال آورده متقاضی به بهره‌برداری رسید که زمینه اشتغال چهار نفر را فراهم ساخته است.

وی بیان کرد: کارگاه سرامیک و زیر لعابی در روستای جفا کنده بندر گز نیز در ادامه با مدیریت مجید بازبندی و با حجم سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد ریال افتتاح شد که این کارگاه زمینه اشتغال ۱۲ نفر را فراهم ساخته است.

ساوری گفت: سومین طرح کارگاه صنایع‌دستی سوزن‌دوزی روستای باغوکناره بندرگز بود که با مدیریت نازنین شهرکی و با حجم سرمایه‌گذاری یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال شامل ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات و یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال آورده متقاضی به بهره‌برداری رسید که زمینه اشتغال دو نفر را فراهم ساخته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *