ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳

تشدید تدابیر کشورهای آسیایی جهت مقابله با شیوع سویه امیکرون

همزمان با افزایش بیماری کرونا به خاطر ظهور سویه جدید این ویروس، تحت عنوان امیکرون، کشورهای آسیایی تلاش زیادی برای مهار و جلوگیری از شیوع سویه جدید در کشورهای خود می کنند، این در حالی است که اروپایی ها و آمریکایی ها اغلب این ویروس را پذیرفته و همچنان سعی دارند زندگی در این کشور ها را به روال قبل بازگردانند. امری که موجب شده موارد ابتلا در این کشورها افزایش پیدا کند.

به گزارش توریسم اینترنشنال، در حالی که برخی از کشورهای غربی شیوع امیکرون/ Omicron را به عنوان گامی در جهت زندگی با این ویروس پذیرفته اند، گزارش ها حاکی از آن است که کشورهای آسیایی در حال تشدید مقررات بستن مرزها و اعمال محدودیت های داخل کشور هستند تا از انتشار گسترده آن جلوگیری کنند.

یه عنوان مثال در هنگ کنگ مقامات روز پنجشنبه ، پروازهای هشت کشور از جمله ایالات متحده و بریتانیا را ممنوع کردند و محدودیت های مرزی را دو برابر کردند.

کره جنوبی، تایلند و سنگاپور نیز از ماه گذشته قرنطینه را برای همه مسافران بین المللی اجباری کرده اند و ژاپن هم ورود همه خارجی های غیر مقیم را ممنوع کرده است.

موضع محتاطانه آسیا در تضاد با کشورهایی مانند ایالات متحده، بریتانیا و استرالیا است که انتشار ویروس سرعت بالایی گرفته است و با این وجود مقررات مربوط به قرنطینه به نسبت به بحران در حال شکل گیری، کمرنگ تر شده است.

بسیاری از کشورهای مختلف اروپایی حتی شمار روزهای قرنطینه برای سویه امیکرون را از ۱۴ روز به پنج روز کاهش داده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *