ی٫ اردیبهشت ۱۶ام, ۱۴۰۳

افزایش سرسام‌آور نرخ تور های گردشگری

در این روز ها با نزدیک شدن به تعطیلات نوروز، میزان نرخ تور های گردشگری به یکی از چالش های بزرگ برای این صنعت تبدیل شده است.

به گزارش توریسم‌اینترنشنال، هفته دوم اسفند ماه در حالی سپری شد که اکثر مناطق کشور در آخرین روزهای زمستان ۱۴۰۲ شاهد بارش برف بودند. از آنجایی که امروز (جمعه) انتخابات دوازدهمین دوره از مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود، رسانه‌های جمعی و شبکه‌های اجتماعی در چند روز گذشته به شدت درگیر اخبار سیاسی بودند. اینجا در گزارش آخر هفته فارغ از ماجراهای انتخاباتی مهم‌ترین وقایع و حاشیه‌های هفته گذشته را مرور می‌کنیم؛ موضوعاتی که شاید زیر سایه اخبار رقابت برای صندلی‌های مجلس، مغفول مانده باشند.

تورهای داخلی جیبتان را خالی می‌کند؛ بروید ترکیه!

تقریباً دو هفته دیگر به شروع سال جدید باقی مانده است. شروع نوروز فرصت خوبی برای مسافرت و استراحت است اما امسال هزینه سفرهای نوروزی بیش از گذشته نگاه‌ها را متوجه خود کرده است. یک دو دوتا چهار تای ساده نشان می‌دهد هزینه سفر به برخی کشورهای اطراف از جمله ترکیه ارزان‌تر از سفر به یکی از شهرهای توریستی ایران است.

ترکیه، محبوب‌ترین گزینه برای سفرهای خارجی ایرانیان است. بر اساس آمارها، نوروز ١۴٠٢ بیش از یک میلیون ایرانی به خارج از کشور سفر کرده بودند که مقصد بیشتر آنها ترکیه بوده است. همچنین به تازگی بر اساس آمار وزارت گردشگری و فرهنگ ترکیه، بازدیدکنندگان ایرانی بعد از روس‌ها با ٢١١ هزار نفر، رتبه دوم بازدید از این کشور را به خود اختصاص داده‌اند که این عدد نشان دهنده افزایش فزاینده ٨٧ درصدی نسبت به سال گذشته است.

این روزها کافی است سری به تورهای گردشگری در کشور بزنید تا قیمت‌های سرسام آورشان هوش از سرتان ببرد. برای مثال یک سفر نوروزی به جنوب کشور تقریباً برای یک شبانه روز ١۵ میلیون تومان هزینه دارد در حالی این هزینه برای سفر به ترکیه کمتر از اینها است. به نظر می‌رسد اگر مسؤولان فکری به حال قیمت سفرهای داخلی نکنند، به زودی توریسم در کشور محدود به خارجی‌ها می‌شود! این در حالی است که مردم باید راحت‌تر بتوانند به شهرهای داخلی سفر کنند تا علاوه بر حفظ ارزش پول ملی و جلوگیری از خروج ارز، با فرهنگ‌های مختلف ایران آشنا شوند و قومیت‌های دیگر را بشناسند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *