ی٫ اردیبهشت ۹ام, ۱۴۰۳
مجتمع چادگان

افزایش نجومی قیمت اجاره ویلا در مجتمع‌های تفریحی چادگان

افزایش قیمت مراکز اقامتی ، هتل و ویلاها از جمله دغدغه های گردشگران و مسافران می باشد که در منطقه چادگان اصفهان این افزایش قیمت اجاره ویلاها صدای مسافران را درآورده است.

به گزارش توریسم اینترنشنال، شهرستان چادگان یکی از شهرهای خوش آب و هوا و گردشگری استان اصفهان به شمار می‌رود که هر ساله با شروع فصل تابستان مردم از سراسر کشور به این شهرستان سفر می کنند اما قیمت‌ بالای اجاره ویلا از جمله گلایه‌های مسافرانی است که قصد دارند از آب و هوای این شهر ساحلی استفاده کنند.

طبق بررسی‌های میدانی خبرگزاری فارس اجاره ۲۴ ساعته ویلا در مجتمع تفریحی این شهر در ایام وسط هفته حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و در ایام تعطیل و آخر هفته تا ۲ میلیون تومان و بعضا به بیش از این رقم هم رسیده است.

اجاره ویلا‌ها قیمت مصوبی که بتوان طبق آن نظارت کرد، ندارد

در همین زمینه غلامی رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان چادگان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پاسخ به سوالی در خصوص نحوه نظارت بر قیمت بسیار بالای اجاره ویلا‌ در چادگان اظهار داشت:  اجاره ویلا‌ها قیمت مصوب و مشخصی که بتوان طبق آن نظارت کرد، ندارد.

وی با بیان این‌که این موضوع در کمیته‌های مربوطه مطرح شده است، گفت: هنوز مرجع قیمت‌گذاری مشخص نشده است، اگر  ویلا‌ها زیر نظر سازمان ایرانگردی و جهانگردی  مجوز گرفته باشند قیمت‌گذاری را آن‌ها انجام خواهند داد؛ به لحاظ این‌که میراث فرهنگی مجوزی برای ویلا‌ها نداده بود مرجع قیمت‌گذاری بر عهده این سازمان نیست.

غلامی گفت: نظرمان این بود که قیمت‌گذاری توسط ستاد تنظیم بازار استان انجام شود، فرماندار هم پیگیر این موضوع بود‌‌ه‌ اما از نتیجه این موضوع اطلاعی نداریم.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان چادگان بیان کرد: اگر قیمت‌گذاری انجام شود ،نظارت بر آن توسط دستگاه‌های نظارتی انجام خواهد شد و اگر تخلفی نیز مشاهده شود برخورد لازم صورت می‌گیرد.

فرماندار: ما هم انتقاد داریم/ تشکیل کارگروهی برای تعیین نرخ

جواد شمسی‌پور، فرماندار شهرستان چادگان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره نرخ‌های نجومی اجاره ویلا در دهکده زاینده‌رود چادگان اظهار داشت: این موضوع مورد انتقاد ما هم بود و با توجه به شکایات متعدد مسافران، کارگروهی برای بررسی و تعیین نرخ در این زمینه تشکیل شد.

وی افزود: کارشناسان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اداره تعزیرات حکومتی شهرستان پس از بررسی‌های لازم نرخ‌های مصوب اجاره ویلا را با توجه به درجه و امکانات ویلا مشخص کردند که این نرخ توسط میراث فرهنگی و تعزیزات حکومتی اعلام می‌شود.

شمسی‌پور با اشاره به اینکه در دهکده زاینده‌رود دو  نوع ویلا وجود دارد، گفت: نظارت بر قیمت‌گذاری ویلاهای سازمانی که مربوط به ارگان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی هستند در فرآیند آسان‌تری انجام می‌شود، اما نظارت بر ویلاهایی که مالک خصوصی دارند، به دلیل اینکه مشخص نیست آیا فردی که وارد ویلا می‌شود، از بستگان مالک یا مستأجر هستند، قدری دشوار است که در این زمینه به تعزیرات حکومتی دستور داده شد، با استقرار گشت‌های تعزیراتی بر این زمینه نظارت لازم را داشته باشد.

گلایه مستاجران از افزایش قیمت‌ها

افزایش قیمت‌ اجاره ویلا و منزل مسکونی باعث بروز مشکلاتی برای مستاجران نیز شده است و برخی از مالکان در داخل شهر ترجیح می‌دهند به دلیل حاشیه سود بالاتر منازل خود را به جای اجاره یک ساله به مسافران اجاره دهند یا اینکه قیمت اجاره‌ها نیز خارج از عرف افزایش پیدا کند؛ به نظر می‌رسد مسؤولان این شهرستان باید برای حل این مشکل جدی‌تر وارد میدان شوند تا جلوی اجاره بالای ویلا و ساختمان‌های شخصی گرفته شود.

بیشتر بخوانید:

جاسازکردن مواد مخدر در بنا‌های تاریخی استان اصفهان

تخریب بافت های تاریخی کاشان با ساخت و سازهای غیرمجاز

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *