ی٫ اردیبهشت ۱۶ام, ۱۴۰۳

افزایش ۴۰ میلیارد تومانی اعتبارات شهرستان مهدیشهر

فرماندار مهدیشهر در کنفرانسی اعلام کرد:دولت سیزدهم تصمیم دارد با توجه به ظرفیت های گردشگری و توریستی این شهرستان میزان اعتبارات تخصیص داده شده را بیش از ۵۰ درصد افزایش دهد.

به گزارش توریسم اینترنشنال،مجتبی اقوامی پناه روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اعتبارات شهرستان مهدیشهر از ۷۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در سال گذشته به ۱۱۱ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی با اشاره به نگاه متعادل در توزیع اعتبارات، بیان کرد: توزیع اعتبارات در مهدیشهر عادلانه و بر پایه عملکرد دستگاه‌ها در جذب اعتبار ملی و توجه به زیرساخت‌های اساسی شهرستان است.

فرماندار مهدیشهر با بیان اینکه این شهرستان قطب دامپروری و دارای مزیت نسبی در بخش گردشگری است، تصریح کرد: یکهزار و ۲۰۰ عشایر و پنج‌هزار خانوار عشایری در شهرستان مهدیشهر زندگی می‌کنند و طبق آمار نزدیک به ۴۵ درصد خانوار عشایری استان سمنان در مهدیشهر هستند.

فرماندار: اعتبارات شهرستان مهدیشهر ۵۰ درصد افزایش یافت + فیلم

اقوامی پناه یادآور شد: شهرستان مهدیشهر دارای شهر نمونه گردشگری به نام شهمیرزاد و نیاز است به منظور توسعه گردشگری تقویت زیرساخت‌های اساسی در بخش‌های مختلف مانند راه، خدمات، آب، برق، گاز و کشاورزی مورد توجه ویژه باشد.

وی خاطر نشان کرد: شرکت ایران تایر با اشتغالزایی برای یکهزار و ۳۰۰ نفر در مرحله نخست از جمله طرح‌های اقتصادی شاخص این شهرستان در دست راه‌اندازی است.

فرماندار مهدیشهر گفت: طرح اصلاح نژاد دام از مصوبات سفر رییس جمهور به استان سمنان مرحله صفر در بخش مطالعات کامل انجام شد و ۷۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای اجرای طرح اصلاح به‌نژاد دامی تخصیص یافت و اکنون تجهیز آزمایشگاه و ساختمان تکمیل شده و با حضور رییس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد.

اقوامی پناه یادآور شد: نژاد دام سنگسری از نژادهای مرغوب و دارای کیفیت گوشت بالا است و اصلاح به‌نژاد دامی موجب افزایش بهره‌وری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهرستان مهدیشهر در ۱۵ کیلومتری مرکز استان سمنان و ۲۳۰ کیلومتری تهران واقع است.

این شهرستان با تلاقی کوه، جنگل و کویرو دارا بودن جاذبه‌هایی چون اوپرت و غار دربند مقصد جذابی برای گردشگری به شمار می‌رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *