ش٫ اردیبهشت ۱۵ام, ۱۴۰۳

سفر ایرانیان به مصر آزاد شد

رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی کشور اعلام کرد:پس از تلاش‌ها و مذاکرات صورت گرفته بین ایران و طرف مصری،سفر های هوایی بین دو کشور پس از چندین سال تنش از سر گرفته خواهد شد.

به گزارش توریسم اینترنشنال،این توافق‌نامه بین بخش خصوصی گردشگری ایران و مصر با واسطه عراق امضاء شده است. براساس متن این توافق‌نامه که تصویری از آن در اختیار این خبرگزاری است، طرفین برای تقویت همکاری در حوزه گردشگری و سفر و تسهیل تبادل بازدیدها بین جمهوری عربی مصر و جمهوری اسلامی ایران توافق کرده‌اند. هدف از این توافق حمایت از تسهیل فرایندهای گردشگری، سفر و صدور ویزا بین دو کشور اعلام شده است.

حرمت‌الله رفیعی که برای امضاء این تفاهم‌نامه به مصر سفر کرده است، ‌ در توضیح جزئیات بیشتر این توافق به ایسنا گفت: روند برقراری تعاملات گردشگری بین ایران و مصر از حدود دو ماه پیش با سفر هیأت خصوصی گردشگری ایران از طریق عراق، به کشور مصر آغاز شد و اکنون توافق‌نامه تجاری سه جانبه‌ای بین شرکت‌های خصوصی گردشگری مصر، عراق و ایران امضاء شده است.

به گفته رییس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران، براساس این توافق‌نامه، سفر نخسین گروه‌ها از ایران به مصر از اوایل ماه ربیع‌الاول برابر با اواخر ماه شهریورماه ۱۴۰۲ آغاز می‌شود.

رفیعی افزود: ‌پروازها نخست غیرمستقیم بوده و از تهران به بغداد و سپس به شرم‌الشیخ و یا قاهره انجام خواهد شد.

او اظهار کرد:‌ براساس تفاهم‌نامه امضا شده، ‌محدودیتی در تعیین مقصد سفر گردشگران ایرانی و بین شرم‌الشیخ یا قاهره وجود ندارد و این مقاصد براساس انتخاب، استقبال و ذائقه مسافر ایرانی تعیین خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *