ش٫ اردیبهشت ۸ام, ۱۴۰۳

افزایش ۵۴ درصدی بودجه وزارت میراث فرهنگی در سال ۱۴۰۱

درد لایجه بودجه سال ۱۴۰۱ که امروز از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد، بودجه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، افزایش ۵۴ درصدی را نشان می دهد.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ در لایحه بودجه ۱۴۰۱ بودجه وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی رشد ۵۴ درصدی نسبت به سال قبل دارد. بر اساس این افزایش بودجه وزارتخانه از یک‌هزار و ۳۹۴ میلیارد و ۳۲۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به ۲ هزار و ۱۴۷ میلیارد و ۲۵۱ میلیون تومان رسید.

در این لایحه برای صیانت از میراث‌فرهنگی جمهوری اسلامی ایران یک‌هزار و ۱۳۸میلیارد و ۷۳۹میلیون تومان، برای سیاست‌گذاری، راهبری و توسعه صنعت گردشگری ۶۵۶ میلیارد و ۶۹۱ میلیون تومان همچنین برای حمایت از ارتقا و توسعه صنایع‌دستی ۲۱۱میلیارد و ۵۷۲میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

علاوه بر بودجه سالانه وزارت، همچنین در ردیف ۶۸ اعتبارات متمرکز درآمد-هزینه در جدول شماره ۹ (برآورد اعتبارات ردیف‌های متفرقه سال ۱۴۰۱) نیز مبلغ ۹میلیارد تومان به توسعه و گسترش فعالیت‌های ایران‌گردی و جهان‌گردی (موضوع قانون اصلاح مواد ۲ و ۷ قانون توسعه صنعت ایران‌گردی و جهان‌گردی)، در ردیف ۱۲ اعتبارات ردیف‌های موردی (موقت) در جدول شماره ۹ (برآورد اعتبارات ردیف‌های متفرقه سال ۱۴۰۱) مبلغ ۲میلیارد تومان به کمک و ارائه حمایت مالی به تأمین سرمایه اولیه صندوق توسعه و احیا و در ردیف ۵۴ اعتبارات ردیف‌های موردی (موقت) در جدول شماره ۹ (برآورد اعتبارات ردیف‌های متفرقه سال ۱۴۰۱) مبلغ ۲۵ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان برای آزادسازی حریم مجموعه تاریخی‌فرهنگی هگمتانه اختصاص یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *