د٫ اردیبهشت ۱۷ام, ۱۴۰۳

فراخوان ایده های معدن و صنایع معدنی در گناباد

 مجتمع آموزش عالی گناباد از امروز برای انجام رقابت‌های سراسری استارتاپ با عنوان ایده شو معدن و صنایع معدنی فراخوان داده است.

به گزارش توریسم اینترنشنال،عضو هیات علمی و مدیر مرکز نوآوری و تجاری سازی معدن و صنایع معدنی مجتمع آموزش عالی گناباد در گفتگویی عنوان کرد: « این رقابتها در محورهای فرآوری، اکتشاف، استخراج، ژئوتوریسم، ماشین آلات، مدیریت انرژی، اقتصاد معدنی، سنگهای زینتی، شبکه و مخابرات، ایمنی و بهداشت، زمین شناسی پزشکی، مدیریت محیط زیست، سنگهای ساختمانی و نما، ارزیابی ریسک و خدمات کارگزاری، مدیریت پسماند و باطله های معدنی، بازاریابی و تجاری سازی و استفاده از فضاهای مجازی و صنایع وابسته به معدن شامل کاشی، سرامیک و سیمان برگزار می شود».

دکتر معین بهادری، از پژوهشگران و صاحبنظران علمی و فناوری و دانشگاهها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور خواست که آثار و ایده های خود را در این محورها حداکثر تا پنجم دی ماه به آدرس www.gonabad,ac.ir/mmicic ارسال کنند.

مدیر مرکز نوآوری و تجاری سازی معدن و صنایع معدنی مجتمع آموزش عالی گناباد گفت: این ایده ها به صورت استارتاپ ویکند و رقابتهای ایده پردازی مورد ارزیابی قرار می گیرد و بعد ایده های برتر برای تجاری سازی و به فعلیت رسیدن در قالب طرحهای رشد و فناوری توسط این مجتمع حمایت می شود.

بهادری با اشاره به این که هیچ گونه محدودیتی در ارسال ایده ها توسط افراد و محققان وجود ندارد افزود: ایده ها باید به صورت علمی مطرح و قابلیت ریسک پذیری و تبدیل به کالا و محصول و یا اجرا را داشته باشند و مجتمع آموزش عالی گناباد از طریق پرداخت تسهیلات و ایجاد محل استقرار برای فعالیت صاحبان آنها را حمایت می کند.

وی اضافه کرد: این رقابتهای ایده یابی با همکاری و بر اساس تفاهمنامه بین هیات علمی و مرکز نوآوری و تجاری سازی معدن و صنایع معدنی مجتمع آموزش عالی گناباد، انجمن صنایع معدنی کشور، مرکز نوآوری معادن و صنایع معدنی ایران (ایمینو) و برخی دیگر از انجمنهای وابسته برگزار می شود و به ایده های برتر تا مرحله تجاری سازی و تولید کالا و قابلیت اجرایی مشاوره های لازم توسط این مراکز ارایه می شود.

مرکز نوآوری و تجاری سازی معدن و صنایع معدنی مجتمع آموزش عالی گناباد از حدود ۲ سال گذشته بعد از اخذ مجوزهای لازم با هماهنگی و حمایتهای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تجهیز و راه اندازی شد و با انجام رقابتهای سراسری ایده شو به دنبال جذب و حمایت از ایده های برتر در این بخش است.

استارتاپ ویکند (به انگلیسی: Startup Weekend) یک رویداد آموزشی – تجربی در سراسر دنیاست که در سه روز متوالی انتهای هفته برگزار می‌ شود. در این برنامه شرکت کنندگان پر انگیزه‌ای شامل برنامه نویسان، مدیران تجاری، عاشقان استارتاپ، بازاریاب‌ها و طراحان گرافیک گرد هم می‌آیند تا طی ۵۴ ساعت ایده هایشان را مطرح کنند، گروه تشکیل بدهند و هر گروه ایده‌ای را اجرا کند.

مجتمع آموزش عالی گناباد زیرمجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دارای سه هزار و ۷۶۹ دانشجو در ۲۲ رشته دانشگاهی با ۴۵ نفر عضو هیات علمی است و توان افزایش دانشجویان تا سقف پنج هزار نفر را دارد.

۱۲ هزار دانشجو در ۱۲ دانشگاه و مرکز آموزش عالی شهرستان گناباد شاغل به تحصیل هستند.

شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *