ش٫ اردیبهشت ۱ام, ۱۴۰۳

امیکرون پشت درهای بسته ایران

وزیر بهداشت ایران ضمن ابراز خرسندی از واکسیناسیون ۸۷ درصدی در ایران عنوان کرد با وجود گسترش سویه جدید ویروس کرونا در کشورهای مختلف، تاکنون هیچ موردی از ابتلا به این ویروس در کشور مشاهده نشده است.

به گزارش توریسم اینترنشنال، وزیر بهداشت با بیان این که تاکنون ۸۷ درصد جمعیت کشور در برابر کرونا واکسینه شدند، گفت: توسعه گردشگری سلامت یکی از اولویت ها و راهبردهای جدی دولت سیزدهم در حوزه سلامت است.

بهرام عین‌اللهی ظهر امروز در جریان سفر رئیس جمهور به استان یزد با حضور در شهرستان خاتم در جمع خبرنگاران  با بیان این‍که ۸۷ درصد جمعیت کشور در برابر کرونا واکسینه شدند، اظهار کرد: در حال حاضر ۸۹ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال در استان یزد دوز اول و ۷۶ درصد دوز دوم واکسن کرونا را تزریق کردند.

وی با بیان این‌که تاکنون هیچ گزارش رسمی مبنی بر مشاهده امیکرون در کشور گزارش نشده است، افزود: واکسیناسیون، استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ضدعفونی‌ها از جمله موثرترین راهکارهای پیشگیری از شیوع چندباره ویروس کرونا در استان یزد است.

وزیر بهداشت با بیان این‌که امسال نسبت به دوره مشابه سال گذشته کمبودی در حوزه دارو نداریم، تصریح کرد: در حال حاضر با قدرت تلاش می کنیم تا گردشگری سلامت را در مسیر توسعه قرار دهیم.

عین الهی توسعه گردشگری سلامت را یکی از راهبردهای جدی دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان دانست و بیان کرد: استان یزد از نظر میزان پزشک در کشور ممتاز است و از نظر نسبت پزشک به جمعیت در کشور رتبه اول را دارا است که این موضوع نشان از پتانسیل بالای استان در پذیرش بیماران داخلی و همچنین بیماران خارج از کشور را دارد.

وی رعایت شیوه‌نامه بهداشتی برای تأمین سلامت عمومی جامعه را ضروری دانست و گفت: انجام واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، احتمال ابتلا به امیکرون و هر نوع دیگری از این ویروس را کاهش می دهد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت دارو در کشور تصریح کرد: دولت ارز کافی در اختیار وزارت بهداشت قرار داده و در این باره نیز ستادی در وزارت بهداشت به صورت شبانه روزی در حال رصد وضعیت موجود است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *