ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳
طبس

انتخاب طبس به عنوان چهارمین قطب گردشگری مذهبی در کشور

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی اعلام کرد : پیگیری ها برای معرفی طبس به عنوان چهارمین قطب گردشگری مذهبی در کشور  در حال انجام می باشد.

به گزارش توریسم اینترنشنال، هادی شاهوردی یکشنبه شب در مراسم تودیع و معارفه رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری طبس با اشاره به اینکه نگاه استان به شهرستان طبس در رابطه با میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ویژه است، افزود: طبس در هر سه حوزه حرفی برای گفتن دارد و در زمینه گردشگری طبیعی هم اکنون ثبت جهانی ژئو سایت‌های شهرستان را در برنامه داریم.

وی با بیان اینکه سه اثر شهرستان در حال ثبت جهانی است، افزود: وجود کاروانسراها نشان از پتانسیل بالای شهرستان را دارد و وجود امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع) باعث شده تا شهرستان طبس قطب گردشگری خراسان جنوبی باشد.

شاهوردی از پیگیری استان برای معرفی طبس به عنوان چهارمین قطب گردشگری مذهبی کشور خبر داد و عنوان کرد: کمتر استانی در کشور وجود دارد که چهار اثر ثبت جهانی و چهار اثر در حال ثبت دارد اما خراسان جنوبی در این زمینه رشد مناسبی داشته ضمن اینکه پرونده قلعه‌های استان هم برای ثبت در حال تکمیل است.

وی با بیان اینکه در جهت توسعه گردشگری و صنایع دستی سیاست گذاری‌های خوبی توسط وزارت خانه شکل گرفته است، ادامه داد: تسهیلات مناسبی از تبصره ۱۸ پرداخت شده است ضمن اینکه از محل تبصره ۱۶ هم اعتبار مناسبی دریافت کردیم که کمک کننده حوزه‌های فعال است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی از پرداخت تسهیلات با سود ۴ درصد در شهرستان‌ها برای صنایع دستی خبر داد.

شاهوردی خطاب به رئیس جدید میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری طبس گفت: توسعه حوزه گردشگری و صنایع دستی، جذب توریسم و گردشگر، فعال کردن رشته‌های مزیت دار صنایع دستی از مهم‌ترین برنامه‌ها در دستور کار برای شهرستان طبس باشد.

وی با بیان اینکه در بحث راه اندازی بازارچه صنایع دستی در شهرستان طبس استارت کار خورده و با فوریت در حال انجام است، گفت: برای مرکز آموزش هم اعتبارات تخصیص پیدا می‌کند تا شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه باشیم.

شاهوردی در رابطه با اعتبارات تخصیص یافته به صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی طبس گفت: از محل منابع ملی سه برابر اعتبار شهرستانی که وعده داده بودیم اختصاص داده شده که نسبت به سال گذشته درصد رشد داشته که از اعتبار سفر ریاست جمهور هم به این مبلغ اضافه می‌شود که در حوزه‌های زیرساختی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قدم‌های خوبی برداشته شود.

گفتنی است؛ در این مراسم از زحمات «نجاتیان» رئیس اسبق میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری قدردانی و «عرب» به عنوان رئیس جدید سازمان معرفی شد.

بیشتر بخوانید:

ثبت ژئوسایت‌ های ایران در فهرست برترین‌های زمین‌شناسی

پرونده کاروانسراهای خراسان جنوبی در یونسکو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *