ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳
بچه مارال

انتشار تصویر اولین بچه مارال متولد شده در مرکز تکثیر شهرستان اهر

اولین گوساله مارال در مرکز تکثیر و احیاء مرال فندقلوی شهرستان اهر متولد شد.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ ناصر منوچهری رئیس اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان آذربایجان شرقی گفت: در راستای حفاظت و تکثیر گونه ارزشمند مارال و جذب گردشگر در سایت حفاظت شده فندقلوی خوشبختانه در پی تلاش‌های شبانه روزی همکاران محیط بان شهرستان اهر اولین گوساله در مرکز تکثیر و احیاء مرال منطقه حفاظتی پارک جنگلی فندقلوی اهر به دنیا آمد.

وی افزود: حال گوساله تازه متولد شده مرال خوب و رضایت‌بخش است و از این طریق علاوه بر حفظ این‌گونه، سعی خواهیم کرد به اهداف بلند مدت اداره محیط زیست که احیای دوباره نسل مارال در مساحتی بیش از شش هکتار دست پیدا کنیم.

منوچهری وجود این گونه ارزشمند حیات وحش را برای بازدید کنندگان بسیار با اهمیت برشمرد و افزود: دیدن حیات وحش در محیط آزاد و در زیستگاه اصلی خود باعث هیجان و لذت زیاد برای گردشگران و محققان خواهد بود.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی، امروزه نسل «مارال» که از گونه گوزن‌هاست، رو به انقراض است و برای احیای دوباره نسل این گونه در مناطق جنگلی و حفاظت شده ارسباران از جمله منطقه کوهستانی و سرسبز آینالو در خداآفرین و منطقه حفاظت شده پارک جنگلی فندقلوی اهر اقداماتی انجام شده که امید است به زودی شاهد افزایش اینگونه حیات وحش در منطقه ارسباران باشیم.

بیشتر بخوانید:

گردشگران خارجی در راه روستای تاریخی کندوان

افتتاح موزه هنر مکتب تبریز با حضور وزیر میراث فرهنگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *