ی٫ اردیبهشت ۹ام, ۱۴۰۳

انتقاد رئیس گردشگری ایلام از عملکرد شهرداری های این استان در زمینه گردشگری

رئیس اداره گردشگری و میراث فرهنگی گیلان ضمن انتقاد از عملکرد شهرداری های این استان گفت: تعداد تابلو های گردشگری در سطح استان بسیار کم است.

به گزارش توریسم‌اینترنشنال و به‌ نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، ولی جهانی با اشاره به قابلیت ‌های گردشگری گیلان در بخش‌های مختلف اظهار کرد: گیلان یکی از استان‌های غنی از لحاظ فرهنگ، تاریخ، تمدن، مفاخر و مشاهیر در سطح کشور است و این شهرت آوازه جهانی هم دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان با بیان اینکه گیلان زمانی به عنوان دروازه اروپا شناخته شد، افزود: سابقه تاریخی استان گیلان به ۲۳۰هزار سال قبل برمی‌گردد و همچنین در دوره اسلامی نیز آثار ۱۲۰۰ سال  را داریم.

او با اشاره به اینکه این استان دارای شش بافت تاریخی ارزشمند است، گفت: ۵۲۰۰ اثر تاریخی شاخص نیز در زمینه گیلان وجود دارد و ۲۹هزار هنرمند صنایع‌دستی در این استان فعالیت می‌کنند.

به گفته جهانی، اکثر شهرهای جلگه‌ای گیلان دارای بافت تاریخی با ارزش بوده و نیازمند توجه جدی از طرف مردم و مسئولین است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان با انتقاد از نصب بی‌شمار، زننده و غیرمتعارف تابلوها و بیلبوردهای تبلیغات در گیلان افزود: پدیده رویش بیلبوردها و تابلوهای تبلیغاتی در شهرهای گردشگری گیلان تامل برانگیز است.

او با انتقاد از عملکرد برخی شهرداری‌ها در قبال معرفی جذابیت‌های گردشگری استان بیان کرد: برخی شهرهای گیلان به ویژه مبادی ورودی استان جای فضاسازی تبلیغی برای معرفی قابلیت‌های گردشگری و تاریخی گیلان، بیلبوردها و تابلوهای تبلیغاتی رویش کرده است.

جهانی با بیان اینکه برخی شهرداری‌ها فضایی برای معرفی مناطق فرهنگی، تاریخی و گردشگری تعریف نکردند، گفت: عدم نصب تابلوهای گردشگری و تعریف برای معرفی جذابیت‌های تاریخی و گردشگری از سوی برخی شهرداری‌ها قابل پیگیری و مطالبه است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان بیان کرد: مجسمه‌ها و اِلِمان‌هایی که در میادین ورودی شهرها معمولا نصب می‌شود و برخی از این اِلِمان‌ها مورد سوال گردشگران است حتما باید پیش از نصب، مصوبه شورای فرهنگ عمومی را داشته باشد و از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تقاضا دارم در این زمینه ورود کند.

او با انتقاد از بکارگیری از تصاویر هنرمندان خارجی در تبلیغات محیطی و بیلبوردها بیان کرد: نصب تابلوها و بیلبوردها در میادین و پل‌های عابر پیاده که با تصویری از برخی هنرمندان خارجی بوده منظر بصری شهرها را تحت شعاع قرار داده و به جای اینکه تاریخ و فرهنگ آن شهر مشاهده شود به جز تابلوهای تبلیغات با ابعاد بسیار گسترده مورد خاص دیگری مشاهده نمی‌شود، بنابراین انتظار داریم شهرداران در این خصوص کمک کنند تا یکی از مهمترین داشته‌های شهر را که شامل جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و طبیعی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری را به عموم مردم معرفی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *