ج٫ اردیبهشت ۲۸ام, ۱۴۰۳

انتقاد فعالان حوزه گردشگری به طرح سیمکارت های بدون فیلتر

روسای بسیاری از استارتاپ ها و کسب و کار های گردشگری کشور در واکنش به طرح سیمکارت های گردشگری بر این باورند که این طرح ضرر های غیرمستقیم زیادی به توریسم کشور وارد کرده است.

به گزارش توریسم اینترنشنال، طی روزهای گذشته، خبری مبنی بر عرضه سیم‌کارت گردشگری منتشر شد؛ خبری که پس از اخبار ضدونقیض طی ماه‌های گذشته، بالاخره در دوم مهرماه توسط معاون وزیر گردشگری کشور تأیید شد. خبر سیم‌کارت گردشگری که از اسفندماه سال گذشته پخش شد، از همان بدو شروع با واکنش منفی مردم مواجه گردید. بااین‌حال، وزیر گردشگری با وجود تمام انتقادات تأکید کرد که به عرضه چنین سیم‌کارتی اصرار دارد و اعلام کرد که جامعه به اقناع عمومی برای عرضه این سیم‌کارت دست پیدا کرده است؛ اگرچه هیچ مرجع و آماری از اینکه چطور جامعه به اقناع عمومی درباره چنین سیم‌کارتی رسیده، منتشر نشده است.

«عزت‌الله ضرغامی» در مصاحبه‌های مطبوعاتی خود وجود سیم‌کارت گردشگری را یک نیاز برای بازار توریسم کشور دانسته و اعلام کرده که این موضوع یکی از دلایلی است که مانع از حضور گردشگران خارجی در ایران می‌شود.

در آخرین واکنش‌های رسمی به این سیم‌کارت، یکی از نمایندگان مجلس این طرح را یک نوع کاپیتولاسیون فرهنگی خواند. استارتاپ‌های فعال و مطرح در حوزه گردشگری هم در گفت‌وگو با دیجیاتو تأکید دارند که موافق عرضه این سیم‌کارت بدون فیلتر نیستند. مدیران عامل این مجموعه‌ها باور دارند که عرضه سیم‌کارت گردشگری مشکلات گردشگری را حل‌وفصل نمی‌کند.

موضوعات مهم‌تری نسبت به سیم‌کارت گردشگری وجود دارد

«نیما قاضی»، مدیرعامل علی‌بابا، درباره عرضه این سیم‌کارت به دیجیاتو گفت: «برای بالا‌بردن ظرفیت پذیرش گردشگر بین‌المللی می‌توان لیست بلندبالایی از ملزومات و نیازهای زیرساختی را گرد آورد. فراهم‌کردن این زیرساخت‌ها به رونق اقتصاد کشور، بهبود چهره بین‌المللی ایران و رشد و توسعه شرکت‌های فعال در حوزه گردشگری کمک بسیاری خواهد کرد. پرداختن به دغدغه‌های صنعت گردشگری پس از آن معنا پیدا می‌کند که همین نیازها برای عموم ملت ایران تأمین شده باشد. چه‌بسا در همین حوزه سفر هم توسعه‌ زیرساخت‌های حمل‌ونقل و اقامت داخلی اولویت‌های بالاتری از موضوعی مثل سیم‌کارت گردشگری دارند.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *