س٫ اردیبهشت ۲۵ام, ۱۴۰۳

سیستان و بلوچستان توانایی تبدیل شدن به بزرگترین قطب گردشگری ایران را دارد

رئیس اداره گردشگری و میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان گفت: اگر روی جاذبه ها و ظرفیت های گردشگری استان سرمایه‌گذاری شود، می‌توانیم تبدیل به یکی از بزرگترین قطب های توریستی ایران شویم.

به گزارش توریسم اینترنشنال، محمدهادی طهرانی مقدم شامگاه چهارشنبه، در مراسم افتتاح جشنواره غذا و نمایشگاه صنایع دستی زاهدان که به مناسبت روز جهانی جهانگردی و هفته گردشگری و آغاز هفته وحدت برگزار شد، اظهار کرد: گردشگری در دنیای امروز و در رقابت کشورها با یکدیگر برای توسعه به عنوان یک قطب اقتصادی حائز اهمیت تلقی می‌شود به گونه‌ای که حتی برخی از کشورها این صنعت مهم و تأثیرگذار را جایگزین درآمد حاصل از منابع طبیعی و سایر صنعت‌های خود کرده‌اند و به عنوان مکملی در پیشران توسعه قرار داده‌اند.

وی با اشاره به شعار این هفته مبنی بر «سفر به فردای ایران با گردشگری و سرمایه‌گذاری‌های سبز»، افزود: صنعت گردشگری آورده‌های مثبت و مستقیم فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را برای هر منطقه به دنبال دارد.

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه کشور ایران در صنعت گردشگری رشد چشمگیری طی سال‌های گذشته داشته است، ادامه داد: در این زمینه در حوزه‌های احیا و مرمت آثار تاریخی، ایجاد تأسیسات و مجتمع‌ها و اماکن تفریحی-گردشگری و حتی در معرفی این صنعت به متقاضیان و سرمایه‌گذاران این حوزه گام‌های مؤثری برداشته شده است.

طهرانی مقدم تاکید کرد: اگر صنعت گردشگری حمایت شود و منتج به تکمیل و توسعه زیر ساخت‌ها گردد با معرفی دقیق ظرفیت‌ها قطعاً این استان می‌تواند دروازه گردشگری کشور باشد.

وی با بیان اینکه جشنواره غذا و صنایع‌دستی زاهدان یکی از ۹۹ برنامه هفته گردشگری در استان است، گفت: این جشنواره به مدت چهار شب بعد از اذان مغرب و عشا با حضور صنعتگران در حوزه غذا و صنایع دستی در قالب ۲۱ غرفه برگزار می‌شود که ۹ غرفه آن به معرفی و طبخ ۶۰ غذا شامل ۴۰ نوع غذای اصلی و ۲۰ نوع انواع نان و کلوچه، شیرینی‌جات که در آن غذا و دسرهای کشورهای پاکستان و افغانستان نیز وجود دارد.

طهرانی مقدم تصریح کرد: این جشنواره در بخش صنایع دستی نیز شامل ۱۲ غرفه اعم از سوزن دوزی، خامه‌دوزی، زیورآلات سنتی، سکه دوزی، معرق و سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی و همچنین سوغات محلی مانند کشک زرد، آچار و عرقیجات محلی و روغن‌های درمانی است.

شایان ذکر است این جشنواره، از ۵ مهر ماه آغاز و در هشتم مهر ماه با معرفی منتخبین به کار خود پایان می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *