ش٫ اردیبهشت ۱۵ام, ۱۴۰۳

انگلیس محبوبیت خود در بین گردشگرن اروپایی را از دست داده است

آمارها نشان می دهد که بعد از برگزیت انگلیس محبوبیت خود را در بین گردشگرن اروپایی بخصوص در فرانسه و آلمان از دست داده است.

به گزارش توریسم اینترنشنال،بر اساس ارزیابی ارائه دهندگان خدمات مسافرتی، بریتانیا پس از برگزیت به مقصدی کمتر محبوب برای تعطیلات برای گردشگران آلمانی و فرانسوی تبدیل شده است. جاس کرافت از انجمن گردشگری UKinbound گفت: این واقعیت که شهروندان اتحادیه اروپا اکنون برای سفر به بریتانیا به پاسپورت نیاز دارند، به‌ویژه برای گروه‌های مدرسه، به دلیل هزینه‌های اضافی و بوروکراسی، یک عامل بازدارنده برای سفر به این کشور است.

به دلیل برگزیت، شهروندان اتحادیه اروپا از اکتبر ۲۰۲۱ تنها می توانند با گذرنامه وارد بریتانیا شوند . با این حال، طبق بررسی‌ها، بیش از نیمی از آلمانی‌ها اصلاً پاسپورت ندارند. بریتانیا در پایان ژانویه ۲۰۲۰ اتحادیه اروپا را ترک کرد، اما دوره‌های انتقالی همچنان پس از آن اعمال می شود.

به عنوان مثال، «آبزرور» گزارش داد که اپراتور کشتی بریتانی فریس که بریتانیا را به فرانسه متصل می‌کند، اعلام کرد که سال گذشته تنها حدود ۱۵۵۰۰۰ مسافر در این مسیر را در عرشه خود جابجا کرده در حالی که در سال ۲۰۱۹ این تعداد ۳۳۸۰۰۰ نفر بود.

در داده‌های نظرسنجی انجمن گردشگری Visit Britain و مؤسسه تحقیقات بازار Anholt Ipsos Nation Brand Index هم جذابیت رو به کاهش انگلیس برای اروپاییان واضح است؛ بر این اساس در حالی که آلمانی‌ها هنوز انگلیس را هفتمین مقصد برتر سفر در نظرسنجی سال ۲۰۱۶ می‌دانستند، این کشور در سال ۲۰۲۲ در همین نظرسنجی در رتبه شانزدهم قرار گرفت.

یکی دیگر از مسئولان انگلیسی مرتبط با این بخش هم گفت: با این حال، ما می دانیم که معرفی گذرنامه جدید برای ورود شهروندان اتحادیه اروپا به بریتانیا، به ویژه برای گروه‌های مدرسه، به دلیل هزینه‌های اضافی و تشریفات اداری، یک عامل بازدارنده است.

دیوید ادواردز از شرکت مشاوره سفر Scattered Clouds به آبزرور گفت بسیاری از اروپایی‌ها اکنون تصویر مثبت کمتری از برخی بخش‌ها و جنبه‌های بریتانیا دارند . به گفته وی اما این کشور همچنان بازار بسیار مهمی است. آلمانی‌ها به‌ویژه از بخش‌هایی از بریتانیا دیدن می‌کنند، که دیگران از آن بازدید نمی‌کنند، مانند دوون و کورنوال.

بیشتر بخوانید:

راز هاله نور سرخ رنگ در آسمان ایتالیا کشف شد

کدام کشورهای اروپایی بیشترین جیب‌بر را دارند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *