ش٫ اردیبهشت ۸ام, ۱۴۰۳

ایجاد تور های عشایری در قم

مدیرکل امور رفاهی زائرین استانداری قم اعلام کرد: با هدف تقویت بخش های گوناگون گردشگری استان، چند تور گردشگری عشایری برگزار خواهد شد.

به گزارش توریسم اینترنشنال،حمیدرضا جعفری در گفت‌وگویی بر لزوم توجه به هفته گردشگری به عنوان فرصتی برای افزایش تعاملات و جذب مشارکت فعالان در حوزه های مختلف تاکید کرد و افزود: با توجه به نزدیکی هفته گردشگری و همزمانی آن با مناسبت هایی همچون هفته وحدت و هفته دفاع مقدس، برنامه ویژه ای در خصوص به کارگیری گردشگری عشایر که به عنوان یکی جذاب ترین زیرشاخه های گردشگری به شمار می‌رود برنامه ریزی شده است.

وی عنوان کرد: این برنامه با عنوان «تور گردشگری عشایر» زمینه ای را برای گردشگران فراهم می‌کند تا بتوانند مدتی را با عشایر سپری کنند و با سبک زندگی، آداب، رسوم، مراسمات، لهجه و گویش آنها آشنا شده و از صنایع دستی و تولیداتشان بازدید و خرید کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری قم، مدیرکل امور رفاهی زائرین استانداری قم با اشاره به جمعیت ۱۲۰۰ نفری عشایر در استان قم از مزایای برگزاری این برنامه برای عشایر خبر داد و عنوان کرد: برگزاری تور گردشگری عشایر مزایایی از جمله رونق منابع اقتصادی، اشتغال زایی، راه اندازی کمپ های گردشگری با هدف برگزاری برنامه های مختلف برای گردشگران و جلوگیری از مهاجرت به شهر و شهرنشینی، رفع مشکلات معیشتی، بالارفت سطح کیفیت زندگی و فراهم سازی زمینه کارآفرینی را برای آنها به همراه خواهد داشت و باعث جلوگیری از بین رفتن خرده فرهنگ های آنان خواهد شد.

جعفری در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: همچنین جشنی ویژه عشایر در ابتدای هفته گردشگری سال جاری و روز ملی «روستا و عشایر» با حضور مسئولان استانی و انجمن های عشایری و گردشگری برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *