د٫ اردیبهشت ۱۰ام, ۱۴۰۳
صنایع دستی لرستان

ایجاد خانه خلاق صنایع‌دستی در استان لرستان

جانشین معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان از ایجاد سه خانه خلاق صنایع‌دستی، خانه چوب و خانه نساجی و خانه‌ورشو خبر داد.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛افشین باباحسینی با بیان اینکه لرستان اولین استان ایجادکننده خانه‌های خلاق صنایع‌دستی در کشور است، اظهار داشت: پرونده سه خانه خلاق صنایع‌دستی، خانه چوب و خانه نساجی و خانه ورشو را تاکنون در وزارتخانه تصویب کرده‌ایم.

وی افزود: بنا به مصوبه موجود قرار است که فضاها و خانه‌های تاریخی که در اختیار میراث‌فرهنگی است در اختیار صنایع‌دستی قرار گیرد تا تبدیل به خانه خلاق صنایع‌دستی شود.

جانشین حوزه معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان با بیان اینکه یک خانه در الیگودرز و سه خانه در شهر بروجرد در حال حاضر در دستور کار اداره‌کل میراث‌فرهنگی این استان قرار دارد، عنوان کرد: این خانه‌ها با تأمین اعتبار و مرمت‌هایی که نیاز دارد به خانه خلاق صنایع‌دستی تبدیل می‌شود تا نقش مهمی در رشد و توسعه و فروش صنایع‌دستی داشته باشد.

وی با بیان اینکه کشور عراق به‌ویژه در ایام اربعین بازار خوبی برای فروش محصولات صنایع‌دستی لرستان دارد، بیان کرد: امیدواریم که اتفاقات خوبی در ایام برگزاری جام‌جهانی قطر برای فروش محصولات صنایع‌دستی این استان رقم بخورد و بتوانیم نمایشگاه یا غرفه‌ای برای فروش در کشور قطر داشته باشیم.

باباحسینی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین نکته‌ها در مسئله بازاریابی محصولات صنایع‌دستی نیازسنجی و پیداکردن بازارهای هدف است، گفت: کسانی که در لرستان در کار صادرات هستند بنا به پرزحمت‌بودن کار در حوزه صنایع‌دستی و بعضاً نداشتن تخصص در این حیطه نتوانسته‌اند در زمینه صادرات مؤثر و قوی عمل کنند و تولیدکنندگان در این استان بیشتر به صادرات چمدانی روی آورده‌اند.

بیشتر بخوانید:

سنگ‌نوشته قرآنی قبرستان خضر خرم‌آباد پیدا شد

اجرای طرح ایمن‌سازی برق قلعه فلک‌الافلاک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *