ی٫ اردیبهشت ۹ام, ۱۴۰۳
سنگ نوشته

سنگ‌نوشته قرآنی قبرستان خضر خرم‌آباد پیدا شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت : سنگ‌نوشته قرآنی قبرستان خضر خرم‌آباد معروف به سلامگاه پیدا شده است.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ عطا حسن‌پور، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان، امروز، ۲۱ مردادماه در یک گفت‌وگوی خبری با خبرنگاران لرستان با اشاره به پیدا شدن سنگ‌نوشته قرآنی قبرستان خضر خرم‌آباد مشهور به «سلامگاه»، اظهار کرد: حدود سه سال پیش سنگ‌نوشته تاریخی قبرستان خضر در خرم‌آباد معروف به سنگ سلامگاه، توسط عده‌ای سودجو از جای خود خارج و به مکانی نامعلوم منتقل شده بود.

وی با تقدیر از پیگیری‌های سیدمحمد سیف‌زاده، پژوهشگر لرستانی در جهت پیدا شدن این اثر تاریخی، گفت: محل انتقال سنگ نوشته‌ مذکور در زیر ده‌ها تن نخاله‌ ساختمانی در محدوده آرامستان صالحین خرم‌آباد، مشخص شد و با تلاش نیروهای شهرداری این سنگ‌نوشته از زیر نخاله‌های ساختمانی بیرون کشیده شد و به همکاران یگان حفاظت میراث‌ فرهنگی لرستان تحویل داده شد.

حسن‌پور با اشاره به محتوای قرآنی این سنگ‌نوشته، اظهار کرد: سنگ‌نوشته سلامگاه سه وجهی و مثلثی شکل حدود ۱۰۰ سال قدمت دارد و دارای سه متن متفاوت با ادعیه و آیات قرآنی است که هر کدام از آنها با «بسم الله الرحمن الرحیم» شروع می‌شود و حجار آن شخصی به نام ابوالقاسم شیرازی است.

وی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از همراهی مدیرعامل آرامستان، عوامل شهرداری خرم‌آباد و همچنین همکاری لجستیکی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب، گفت: اطلاعات تکمیلی درباره این سنگ در آینده نزدیک منتشر خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

اجرای طرح ایمن‌سازی برق قلعه فلک‌الافلاک

آمادگی قلعه فلک‌الافلاک برای ثبت جهانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *