س٫ اردیبهشت ۱۱ام, ۱۴۰۳

بازار داغ شیشه و کریستال در افغانستان

طالبان افغانستان در حالی از مهار قاچاق هروئین در این کشور حرف می زنند که بر اساس گزارش سازمان ملل قاچاق دو ماده مخدر خطرناک تر شیشه و کریستال در این کشور اوج گرفته است.

به گزارش توریسم اینترنشنال، سازمان ملل متحد در گزارشی عنوان کرده است که قاچاق ماده مخدر «شیشه» در کشور افغانستان به‌طور قابل توجهی افزایش یافته است.

سازمان ملل متحد در گزارشی روز یکشنبه ۱۰ سپتامبر اعلام کرد که قاچاق متامفتامین [شیشه و کریستال] در داخل و کشورهای اطراف افغانستان در سال‌های اخیر افزایش یافته است حتی در شرایطی که طالبان می‌گوید از زمان به قدرت رسیدن، قاچاق هروئین را مهار کرده است.

«غاده ولی» مدیر اجرایی دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد گفت: «افزایش قاچاق متامفتامین در افغانستان و منطقه حاکی از تغییر قابل توجهی در بازار مواد مخدر غیرقانونی است و توجه فوری ما را می‌طلبد.»

طالبان که در اوت ۲۰۲۱ بار دیگر قدرت را در افغانستان در دست گرفت در آوریل سال بعد تولید مواد مخدر را ممنوع اعلام کرد. این کشور تولیدکننده اصلی تریاک در جهان است. مقامات طالبان می‌گویند که نیروهای امنیتی با کشاورزانی که زمین‌هایشان زیر کشت خشخاش است برخورد می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *