چ٫ اردیبهشت ۱۹ام, ۱۴۰۳

بازگشایی در های “کاروانسرای باغ شیخ ساوه” به روی گردشگران

رئیس اداره گردشگری و میراث فرهنگی استان مرکزی اعلام کرد: درحال مذاکره با مالکان کاروانسرای شیخ ساوه هستیم تا گردشگران بتوانند از آن بازدید کنند.

به گزارش توریسم اینترنشنال، کاروانسرای عبدالغفار خان خلج یا باغ شیخ ساوه که یکی از ۵۴ کاروانسرای تاریخی ایران بوده که به تازگی در فهرست آثار یونسکو به ثبت رسیده اما درهای آن از سوی مالکان بر روی گردشگران قفل شده است.

خبرگزاری جمهوری اسلامی ۹ مهر در خصوص قفل بودن درهای این اثر تاریخی گزارشی با عنوان “قفل مالک، بر اثر جهانی ساوه” منتشر و فردای آن روز نیز مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی از ادامه رایزنی ها برای بازگشایی درهای این اثر خبر داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی روز شنبه در ادامه پیگیری های خبرنگار ایرنا گفت: در ۲ سال گذشته که کاروانسرای عبدالغفارخان خلج به عنوان یکی از نامزدهای ایران برای ثبت در فهرست آثار جهانی یونسکو انتخاب و رایزنی با مالکان برای جلب همکاری ها در این خصوص آغاز شد.

«مصطفی مرزبان» اضافه کرد: در نتیجه این رایزنی ها مالکان در خصوص انجام مرمت های اضطراری طرح و ثبت آن در فهرست آثار تاریخی جهان همکاری لازم را با مجموعه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی انجام دادند و در نهایت مهر امسال در کنار ۵۳ کاروانسرای دیگر ایران در جمع آثار یونسکو قرار گرفت.

وی افزود: اما هم اکنون درهای این اثر تاریخی بر روی گردشگران قفل شده و در صدد هستیم با رایزنی های مختلف ممانعت برای بازدید گردشگران برداشته شود و برای تحقق آن به دنبال انعقاد تفاهم نامه با مالکان هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *