پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳

بازگشایی “غار علیصدر” همدان

غار عالیصدر که بزرگترین غار آبی جهان است، پس از دو سال تعطیلی، بازگشایی شد و در تعطیلات نوروز مسیزبان مسافران نوروزی خواهد بود.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان در جریان بازدید از غارعلیصدر همدان بیان کرد: پیرو نشست های مختلف برگزار شده در ستاد خدمات سفر استان و شهرستان همچنین کمیته های ۱۰ گانه، همه تاسیسات گردشگری آمادگی پذیرش مسافران و گردشگران را دارند.

علی مالمیر افزود: پیش بینی های لازم برای سهولت در سفر و فراهم کردن آسایش گردشگران صورت گرفته است تا فضای خاطره انگیزی برای مسافران داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مطالبات علاقه مندان، فعالان صنعت گردشگری و اهالی روستای علیصدر، بازگشایی غارعلیصدر به عنوان یکی از قطب های گردشگری استان بود که با نشست های انجام شده امروز شاهد بازگشایی این غار و از سر گیری فعالیت آن بودیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: این استان دارای حدود یک هزار ۸۰۰ اثر طبیعی و تاریخی شناسایی شده است که یک هزار و ۱۰۰ مورد از آنها در فهرست آثار ملی به ثبت شده است.

مالمیر افزود: غار علیصدر یکی از مهمترین جاذبه های طبیعی استان محسوب و به عنوان بزرگترین غار آبی شناخته می شود که می تواند یکی از گزینه های سطح جهانی هم در آثار طبیعی محسوب شود.

وی یادآوری کرد: طبق برآورد کارشناسان این غار بین ۱۵۰ تا ۱۹۰ میلیون سال عمر دارد و یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری در کشور و جهان است.

پایان خبر

1 دیدگاه برای “بازگشایی “غار علیصدر” همدان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *