پ٫ اردیبهشت ۶ام, ۱۴۰۳

نقشه گردشگری منطقه یازده تهران و خیابان ولیعصر منتشر شد

نقشه راهنمای بیش از ۱۰۰ نقطه گردشگری در خیابان ولیعصر تهران به عنوان بلندترین خیابان خاورمیانه و منطقه ۱۱ تهران برای تسهیل بازدیدهای گردشگران نوروزی در سال جدید منتشر شد.

به گزارش توریسم اینترنشنال، مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱ تهران از انتشار نقشه ۱۰۰ نقطه گردشگری با محوریت معرفی جاذبه‌های گردشگری خیابان ولی عصر (عج) خبر داد.

محدثه ذوالفقاری، مدیر روابط عمومی منطقه ۱۱ تهران اعلام کرد: شهروندان تهرانی می توانند از جاذبه های گردشگری و بافت تاریخی منطقه۱۱ در محله های مرکزی پایتخت بازدید کنند.

ذوالفقاری ضمن تأکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی در تمامی اماکن تاریخی، افزود: در نقشه گردشگری منطقه ۱۱ که توسط اداره روابط عمومی تولید و منتشر شده است، ۱۰۰ نقطه گردشگری با قابلیت بازدید در اوقات فراغت معرفی شده است که ۴۰جاذبه گردشگری آن در بلندترین خیابان خاورمیانه جانمایی شده است.

مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱افزود: ۵ کیلومتر از خیابان ۱۸کیلومتری حضرت ولیعصر(عج) در منطقه ۱۱ قرار دارد که از میدان تاریخی راه آهن تا خیابان انقلاب اسلامی را در برمی گیرد و ۴۰ مکان گردشگری از جمله قدیمی ترین ساعت شهری در مسجد مشیرالسلطنه که در دوران قاجار ساخته شده، خانه انیس الدوله، موزه و خانه مینایی، قدیمی ترین قنادی های شهر تهران، مسجد فخریه، موزه هنر ایران، مجموعه تئاتر نوفل لوشاتو، تئاتر شهر، پهنه فرهنگ و هنر رودکی و … را می توان نام برد.

وی همچنین بیان کرد: نقشه گردشگری به معرفی ۵ مسیر پیشنهادی برای گردش یک روزه پرداخته است که در این مسیرها علاقمندان می توانند از جاذبه هایی همچون میدان حسن آباد ، موزه ثبت احوال ، کوچه لولاگر (تنها کوچه قرینه شهر تهران )، عمارت منشی باشی، موزه مقدم، موزه قرآن موزه هنر ایران، انجمن فلسفه و حکمت، میدان حر، موزه روان پزشکی، مسجد توتونچی، موزه دخانیات، خانه امیر بهادر، خانه تیمور تاش (موزه جنگ) و … بازدید کنند.

وی بیان داشت: این نقشه ها توسط معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه به چاپ رسیده است و در ایام نوروز در ایستگاه های گردشگری بین تهرانگردان منتشر خواهد شد؛ همچنین فایل با کیفیت نقشه نیز به دو زبان فارسی و انگلیسی در شبکه های اجتماعی و سایت منطقه۱۱ به نشانی region11.tehran.ir در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *