ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳

بازگشایی مرزهای استرالیا به روی گردشگران خارجی

دولت استرالیا به طور رسمی اعلام کرد که مرزهایش را به روی گردشگران خارجی که واکسن ویروس کرونا را دریافت کرده اند، بازگشایی می کند.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ احیا شدن مهاجرت و گردشگری و بازگشایی مرزها به روی افراد واکسینه در استرالیا برای نخستین بار پس از ۲ سال، میلیاردها دلار را به این کشور که سیزدهمین اقتصاد جهان است تزریق خواهد کرد.

با این حال این حرکت به شکل کارآمدی به زمان نیاز دارد که واکنش مهم اخیر استرالیا به همه گیری ویروس کرونا در پی کاهش مرگ و میر و میزان ابتلای افراد به این ویروس می باشد. استراتژی مهم دیگر که حالت توقف-شروع قرنطینه ها بود در ماه دسامبر کنار گذاشته شد.

استرالیا در ماه های اخیر در رابطه با رفع کنترل های مرزی عقب نشینی کرد. برای مثال به مهاجران متخصص اجازه ورود داد و توافق های سفرهای بدون قرنطینه در بدو ورود را در مورد کشورهای گلچین شده ای مانند نیوزیلند ترتیب داد.

با این وجود بازگشایی هایی که از ۲۱ فوریه قرار است برای نخستین بار از مارس ۲۰۲۰ انجام شود، نشان می دهد که مردم در صورتی که واکسینه شده باشند از هر کجای دنیا می توانند به این کشور سفر کنند.

«اسکات موریسون» نخست وزیر استرالیا در سخنرانی مطبوعاتی در «کانبرا» گفت: « چنانچه افراد ۲ دُز واکسن زده باشند، ما به آنها برای ورود به استرالیا خوش آمد می گوییم.»

صنعت گردشگری استرالیا که وابسته به بازار داخلی بوده و به شکل جدی و سنگینی تحت تاثیر محدودیت های کرونایی قرار گرفته است از این تصمیم استقبال کرده است. این تصمیم تنها ۳ ماه پیش از انتخابات دولت استرالیا و شخص موریسون گرفته شده است.

براساس اطلاعات مرکز تحقیقات گردشگری دولت استرالیا، خسارات صنعت گردشگری داخلی و بین المللی از آغاز همه گیری کرونا در این کشور ۱۰۱.۷ میلیارد دلار استرالیا ( ۷۲ میلیارد دلار آمریکا) برآورد شده است. درآمد سفرهای بین المللی در استرالیا از ۴۴.۶ میلیارد دلار استرالیا در سال مالی ۲۰۱۸-۲۰۱۹ به ۱.۳ میلیارد دلار استرالیا در ۲۰۲۰-۲۰۲۱ سقوط کرد.

بدین ترتیب مانند دیگر نقاط جهان موارد ابتلا به ویروس کرونا با سویه جهش یافته جدید «اُمیکرون» در هفته های اخیر افزایش پیدا کرده است. کارشناسان بهداشتی معتقدند با وجود مسری بودن بالای اُمیکرون علائم بیماری، خفیف تر از گونه های پیشین این ویروس است.مقام های استرالیایی می گویند با آمار ۹ نفر واکسینه از ۱۰ نفر در افراد بالای ۱۶ سال در استرالیا، موارد بستری در مبتلایان جدید پایین آمده است.

استرالیا امروز بالای ۲۳ هزار مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا گزارش کرده است که پایین ترین رقم در سال ۲۰۲۲ و پیک چند ماه پیش ۱۵۰ هزار نفری در این کشور می باشد. نزدیک به ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا از زمان آغاز گسترش سویه اُمیکرون از ماه نوامبر، در این کشور شناسایی شده است. تا آن زمان استرالیا تنها ۲۰۰ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا ثبت کرده بود. آمار مرگ ناشی از ویروس کرونا از آغاز همه گیری در این کشور، ۴ هزار و ۲۴۸ نفر است.

 

پایان خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *