ش٫ اردیبهشت ۱ام, ۱۴۰۳

پاسخ میراث فرهنگی یزد به خبر تخریب یک حمام تاریخی

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی یزد تاکید کرده که تخریب حمام محله محمود آباد توسط شهرداری و بدون هماهنگی با میراث فرهنگی انجام شده است.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ چندی است خبری مبنی بر تخریب یک بنای تاریخی در محدود عرصه بافت جهانی یزد در فضای مجازی استان منتشر شده و انتقاد جدی دوستداران میراث فرهنگی را در پی داشته است.

سیدعلیرضا سالار حسینی،‌ سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد در این خصوص اظهار کرد:‌ این بنا یک حمام فاقد ارزش تاریخی با قدمت ۴۰ ساله در محله محمود آباد است و هیچ ربطی به عرصه تاریخی و جهانی یزد ندارد.

وی تخریب این حمام بنا به دستورالعمل مدیریت شهری بوده است، افزود: این بنای تازه‌ساز جزو حمام‌های جهاد سازندگی و متعلق به دوره بعد انقلاب بوده است.

سالار حسینی با بیان این‌که این اقدام بدون هماهنگی با میراث فرهنگی انجام شده، تصریح کرد: حمام های جهاد سازندگی با مصالح آجر و گل ساخته می‌شده که از نظر معماری هم تکنیک ساخت بومی داشته است.

سرپرست میراث فرهنگی یزد علت تخریب این بنا توسط شهرداری منطقه یک را آزادسازی خیابان و تعریض آن دانست و بیان کرد: به نظر می‌رسد در این محدوده شاهد خیابان کشی هستیم از طرفی مسئله اینجاست شاید تخریب یک بنای به ظاهر کم ارزش و فرسوده اتفاق مهمی نیست اما اینجا یزد شهر جهانی است و هر سازه‌ای نمی‌توان در آن ایجاد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *