ش٫ اردیبهشت ۱ام, ۱۴۰۳

با فاسدترین و پاک‌ترین کشورهای جهان آشنا شوید

سازمان شفافیت بین‌الملل اعلام کرد دانمارک با ۹۰ امتیاز در میان کشورهای جهان دارای کمترین میزان فساد و بیشترین میزان شفافیت است.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ پس از دانمارک، فنلاند و نیوزلند به ترتیب با ۸۷ امتیاز در مرتبه دوم و سوم پاک‌ترین کشورهای جهان قرار گرفتند و نروژ با ۸۴ امتیاز، سنگاپور و سوئد هم با ۸۳ امتیاز در جایگاه چهارم تا ششم پاک‌ترین و دارای کمترین میزان فساد در جهان جای گرفتند.

بر اساس این گزارش، از مجموع ۱۸۰ کشور بررسی شده، عراق با ۲۳ امتیاز در رتبه ۱۵۷ شفاف‌ترین کشور جهان و هفتمین کشور فاسد در جهان عرب پس از اریتره، لیبی، سودان، یمن و سومالی قرار گرفت. بر این اساس، سومالی، سودان جنوبی، ونزوئلا و یمن در زمره فاسدترین کشورهای جهان قرار گرفتند.

سازمان شفافیت بین‌الملل از دولت‌‌‌ها خواسته است در زمینه تلاش‌‌‌های مبارزه با فساد و حقوق بشر فعالانه وارد عمل شوند و از مردم سراسر جهان درخواست کرده است که برای تغییر مطالبه‌‌‌گرانه در این زمینه به یکدیگر بپیوندند.

سازمان شفافیت بین‌الملل برای تهیه جدول رتبه‌‌‌بندی خود از ۱۳ منبع خارجی استفاده می‌کند که از جمله آنها می‌توان به بانک جهانی، مجمع جهانی اقتصاد، شرکت‌های خصوصی مشاوره ریسک و اندیشکده‌‌‌ها اشاره کرد. امتیازها منعکس‌‌‌کننده نظرات کارشناسان و فعالان کسب وکارهاست. فرآیند تهیه شاخص ادراک فساد به‌طور مداوم مورد بازبینی قرار می‌گیرد تا اطمینان حاصل شود که تا حد ممکن درست و منسجم است.

بیشتر بخوانید:

بازی های ممنوعه در کشورهای مختلف

ویلاهایی که سفرتان را به یادماندنی تر می کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *