ج٫ اردیبهشت ۱۴ام, ۱۴۰۳

با هرگونه ساخت و ساز غیرقانونی در بافت سنتی کردستان برخورد خواهد شد

رئیس اداره گردشگری و میراث فرهنگی کردستان ضمن اشاره به ساخت و ساز غیرقانونی در بافت تاریخی استان گفت:با هرگونه ساخت و ساز غیرقانونی در حریم بافت سنتی شهر برخورد میکنیم.

به گزارش توریسم اینترنشنال،منصور مهرزاد در گفت‌وگو با خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: حفظ و احیای آثار، بناها، مجموعه‌ها و محوطه‌های تاریخی و نیز بهره‌مندی از خرد جمعی و توان کارشناسی در بررسی و ارزیابی طرح‌ها در راستای نگهداری و صیانت از میراث‌ فرهنگی، از وظایف شورای فنی میراث‌ فرهنگی استان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان تصریح کرد: حفظ و حراست از بافت تاریخی و مواریث‌فرهنگی با نظارت علمی کارشناسان و مشارکت مردمی میسر خواهد بود.

وی افزود: حفظ بافت تاریخی شهر، رسالتی همگانی محسوب می‌شود که باید شهروندان با تعامل و همراهی، این مجموعه را در انجام این مسئولیت یاری دهند.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان رعایت قوانین میراث‌ فرهنگی را از الزامات ساخت‌وساز شهری عنوان کرد و گفت: متولیان صدور پروانه‌های ساخت‌و‌ساز در بافت تاریخی شهر موظف به رعایت و اجرای این ضوابط هستند.

مهرزاد با تأکید بر اینکه در محدوده‌های تاریخی، احداث و بازسازی ساختمان‌ها باید از ضوابط و مقررات میراث‌ فرهنگی تبعیت نمایند، بیان کرد: هدف از رعایت ضوابط قانونی ساخت‌وساز در این محدوده‌ها، حفظ بناها و بافت‌های تاریخی موجود است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با بیان اینکه با هیچ تخلفی در محدوده بافت‌های تاریخی استان مماشات نمی‌شود، یادآور شد: امیدواریم با استفاده از نظرات کارشناسان و هم‌اندیشی اعضای شورای فنی میراث‌فرهنگی استان در خصوص پاسخ استعلام‌ها و صدور مجوزهای ساخت‌و‌ساز، یکپارچه‌تر و دقیق‌تر از گذشته عمل کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *