ی٫ اردیبهشت ۱۶ام, ۱۴۰۳

سرمایه گذاران بخش خصوصی سه پروژه گردشگری اردبیل را بر عهده گرفتند

رئیس اداره گردشگری و میراث فرهنگی اردبیل اعلام کرد:سرمایه گذاران بخش خصوصی سه پروژه گردشگری استان را با عقد قرارداد بر عهده گرفتند.

به گزارش توریسم اینترنشنال،۲۷ بسته پیشنهادی سرمایه گذاری در حوزه گردشگری استان اردبیل برای ارایه به سرمایه گذاران و کارآفرینان فعال و متعهد بخش خصوصی، از سوی این اداره کل آماده شده است که به تازگی سه مورد از این بسته‌ها از سوی فعالان بخش خصوصی پذیرفته و به عقد قرارداد منتهی شده است.

وی افزود: چندین بسته سرمایه گذاری دیگر نیز در حوزه‌های گردشگری و توسعه این صنعت برای نقاط مختلف استان اردبیل تدوین و فراهم شده است که طی یک ماه آینده برای ارایه به سرمایه گذاران بخش خصوصی و عقد قرارداد لازم آماده خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل تاثیر برگزاری رویداد اردبیل ۲۰۲۳ برای جذب سرمایه گذار را غیرقابل انکار دانست و گفت: برنامه‌ها و آئین‌های متنوع رویداد اردبیل ۲۰۲۳ که این شهر را برای سال میلادی جاری به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو معرفی کرده است و همچنان ادامه دارد، در جلب نظر سرمایه گذاران تاثیرگذار بوده و پیش بینی می‌شود از بسته‌ها و طرح‌های پیشنهادی دیگری نیز استقبال به عمل آید.

وی ادامه داد: پخش بیش از ۱۶۰ دقیقه برنامه تلویزیونی از ظرفیت‌های گردشگری و قابلیت های فرهنگی، تاریخی، طبیعی و مذهبی استان اردبیل در کشورهای عضو اکو و برخی کشورهای دیگر تاثیر خوبی در شناساندن اردبیل به کشورهای اکو و منطقه داشته است.

محمدی ادیب با اشاره به حضور سفرای کشورهای عضو اکو و چین در مراسم رویداد اردبیل ۲۰۲۳ گفت: توئیتی که سفیر چین بعد از بازدید از مجموعه تاریخی و جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی و بخصوص از بخش چینی خانه آن منتشر کرده، گویای تاثیرپذیری و توجه عمیق او نسبت به سرمایه‌های ملی و تاریخی اردبیل است.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل همچنین گفت: با وجود اینکه رویداد اردبیل ۲۰۲۳ با تاخیر در استان اردبیل آغاز شد ولی بعد از مراسم رویداد اردبیل ۲۰۲۳ اتفاقا خوب و موثری در معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های گردشگری اردبیل رخ داد.

محمدی ادیب قابلیت‌های منحصربفرد اردبیل و شهرستان‌های دیگر این استان را برای توسعه صنعت گردشگری بسیار حائز اهمیت دانست و بر اطلاع رسانی مفید و مستمر از این سرمایه‌های عظیم تاکید کرد.

استان اردبیل با ۱۲ شهرستان و جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، مذهبی و اقتصادی در شمال ایران واقع شده و از مقاصد اصلی گردشگران داخلی و خارجی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *