ش٫ اردیبهشت ۱۵ام, ۱۴۰۳

با ۵ شهر دیدنی سریلانکا آشنا شوید

سریلانکا با داشتن شهرهای دیدنی و طبیعتی زیبا، جاذبه‌ های بسیاری برای بازدیدکنندگان دارد. کندی، گاله، کلومبو، نوارا اِلیا و آنوراداپورا از جمله دیدنی‌ ترین شهرهای سریلانکا هستند .

به گزارش توریسم اینترنشنال ؛سریلانکا یکی از زیباترین و جذاب ‌ترین کشورهای جنوب آسیا است که با تاریخچه ‌ای کهن و فرهنگ غنی، طبیعت خیره کننده و آثار باستانی متعدد، جاذبه‌ های بسیاری برای بازدیدکنندگان و گردشگران فراهم می کند. این کشور با داشتن مناظر طبیعی بسیار زیبا، شهرهای باستانی و معابد دیدنی در جهان شناخته شده است.

دیدنی ترین شهرهای سریلانکا

شهر کندی – Kandy

شهر کندی یکی از شهرهای باستانی و دیدنی سریلانکا است که در ناحیه مرکزی کشور واقع شده است. این شهر به دلیل آثار باستانی، مناظر طبیعی زیبا و فرهنگ محلی غنی، یکی از دیدنی ترین شهرهای سریلانکا برای بازدیدکنندگان از سراسر جهان محسوب می ‌شود. در ادامه به برخی از جاذبه ‌های دیدنی شهر کندی سریلانکا اشاره خواهیم کرد:

شهر کندی - الی گشت

۱.معبد دندان مقدس – دیدنی ترین شهرهای سریلانکا

این معبد یکی از مهم ترین جاذبه‌های تاریخی شهر کندی است که در یک کوه واقع شده است. این معبد علاوه بر زیبایی های طبیعی بی نظیر منطقه دارای یک بودا است که به محلی ها قدرت و آرامش هدیه می کند. همچنین همه ساله مراسم بزرگ روحانی معبد در این محل برگزار می ‌شود که بسیاری از گردشگران و ساکنان محلی در آن شرکت می‌ کنند.

۲.معبد لانکاتیلکا

این معبد یکی از بزرگ ترین و مهم ترین معابد بودایی سریلانکا است که در شمال شرقی کندی قرار دارد. معبد لانکاتیلکا ترکیبی از زیبایی های طبیعی و تاریخی را به گردشگران ارائه می دهد.

معبد لانکاتیلکا - الی گشت

۳.موزه ملی کندی

این موزه در شهر کندی واقع شده است و از مهم ترین جاذبه‌ های تاریخی این شهر محسوب می ‌شود. این موزه شامل یک مجموعه از آثار باستانی، نمون ه‌های معماری و اسلحه‌ های قدیمی و نوشته‌های باستانی است.

۴.موزه هنر کندی

این موزه در کندی قرار دارد و شامل یک مجموعه از نمونه ‌های هنری سریلانکا و هنرهای دیگر از جمله نقاشی  و مجسمه‌ سازی است.

۵.آبشارهای کندی

کندی دارای آبشارهای بسیار زیبا و شگفت ‌انگیزی است که با طبیعت خیره کننده ‌ای که آن را احاطه کرده، کندی را به یکی از دیدنی ترین شهرهای سریلانکا تبدیل کرده اند.

آبشارهای کندی - الی گشت

۶.کوه‌ های کندی

کندی دارای کوه‌ های زیبایی است که برای کوهنوردی و پیاده ‌روی و گردشگری بسیار مناسب هستند.

به طور کلی، شهر کندی با داشتن معابد بزرگ، آثار باستانی، موزه ‌ها و مناظر طبیعی زیبا، یکی از جاذبه‌ های دیدنی و محبوب سریلانکا است که حتما باید در سفر به این کشور، به آن سر بزنید.

شهر گاله – Galle

شهر گاله در جنوب غربی سریلانکا و در نزدیکی سواحل اقیانوس هند قرار دارد و یکی از محبوب ترین و دیدنی ترین شهرهای سریلانکا است. این شهر با داشتن تاریخچه دیرینه، مناظر طبیعی زیبا، سواحل شنی و جاذبه‌ های تاریخی مهم، یک جاذبه مهم برای بازدیدکنندگان از سراسر جهان محسوب می‌ شود. در ادامه به برخی از جاذبه‌ های دیدنی شهر گاله سریلانکا اشاره خواهیم کرد:

۱. قلعه هلندی گاله – دیدنی ترین شهرهای سریلانکا

این قلعه یکی از مهم ترین و بزرگ ترین قلعه‌های سریلانکا است که توسط پرتغالی‌ ها (قبل از تصاحب آن توسط هلند ها) در قرن شانزدهم ساخته شده است. قلعه گاله دارای چند برج، بخش ‌های مختلف مسکونی و کلیسایی با سبک معماری پرتغالی است.

برج و قلعه ساعت - الی گشت

۲.برج و قلعه ساعت

برج ساعت گاله یکی دیگر از دلایلی است که این شهر را به یکی از دیدنی ترین شهرهای سریلانکا برای توریست ها تبدیل کرده است. این برج به عنوان یک هدیه به دکتر پیتر دانیل آنتونیس ساخته شد که به دلیل اقدامات بشردوستانه اش شهرت داشته بودنش. گفته می شود که مردم ساکن شهر گاله برای ساخت این برج و قلعه همگی پول های شان را روی هم گذاشتند تا هزینه ها را تامین کنند.

این برج ساعت دارای تاریخچه قابل توجهی است که یک راهنمای محلی در طول بازدید شما آن را برای شما تعریف خواهد کرد. این سازه مشرف به اتاق نگهبانی است که روزگاری مورد استفاده قرار می گرفته است.

به طور کلی، شهر گاله با داشتن قلعه های باستانی، معابد بودایی، موزه ‌ها، سواحل زیبا و مناظر طبیعی، یکی از جاذبه‌ های دیدنی و محبوب سریلانکا است که حتما باید در سفر به این کشور، از آن دیدن کنید.

۳. دروازه قدیمی

دروازه قدیمی یکی از بقایای به جا مانده از بریتانیایی ها در گاله است. در یکی از محوطه ‌های بیرونی قلعه گاله، این دروازه قدیمی قرار دارد که دارای حکاکی‌ های هنرمندانه است. دو مجسمه شیر وجود دارد که در میان آنها حروف VOC حک شده است که مخفف Verenigde Oostindische Compagnie است. سال ۱۶۹۹ نیز بر روی این سازه حک شده که قدمت و سال ساخت آن را نشان دهد.

۴.سواحل گاله

گاله دارای برخی از زیباترین و محبوب ‌ترین سواحل سریلانکا است که با درختان نخل، آب آبی زلال و شن‌ های سفید زیبا، برای تفریح و استراحت بسیار مناسب هستند.

سواحل گاله - الی گشت

شهر کلومبو – Colombo

کلومبو پایتخت سریلانکا و شهری پرجمعیت و پویا با تاریخچه‌ای کهن است. این شهر با بازارهای بزرگ، قلعه ها و معابد، ساختمان ‌های تاریخی و موزه‌های متعدد، جذابیت زیادی برای بازدیدکنندگان دارد. همچنین کلومبو دارای سواحل زیبا و مراکز خرید بزرگی است که این شهر را یه یکی از دیدنی ترین شهرهای سریلانکا تبدیل می کنند. برخی از جاذبه های گردشگری کلومبو عبارتند از:

۱.گاله فیس گرین – دیدنی ترین شهرهای سریلانکا

گال] فیس گرین، گستره ای زیبا از فضای باز است که بین جاده شلوغ گاله و اقیانوس هند قرار گرفته و یکی از محبوب ترین جاذبه های شهر کلمبو به شمار می رود. این مکان به ‌ویژه آخر هفته ‌ها، بازدید کنندگان زیادی را به خود جذب می کند.

این منطقه همچنین مملو از فروشندگان غذاهای خیابانی است و آن را به یکی از بهترین مکان ‌ها برای امتحان کردن فرهنگ غذاهای خیابانی کلمبو تبدیل می ‌کند. پارک گاله فیس که توسط اداره توسعه شهری سریلانکا نگهداری و اداره می شود هم منظر یک غروب فوق العاده ای را به شما ارائه خواهد داد.

۲.معبد گانگارامایا

یکی از بزرگ ترین جاذبه های مذهبی کلمبو، معبد بودایی گانگارامایا است که در فاصله چند قدمی دریاچه زیبای بیرا قرار دارد. اهمیت مذهبی معبد مردم محلی و مسافران را به یک اندازه جذب می کند. این معبد با ترکیب عناصر سبک معماری و طراحی چینی، هندی و تایلندی، یک شگفتی معماری است.

کنده کاری های پیچیده روی درب ها و دیوارهای معبد شگفت انگیز هستند. نقاشی ‌های دیواری، افسانه ‌ها و داستان‌ه ای آموزنده بودایی را منتقل می‌ کنند، در حالی که مجسمه عظیم بودا حال و هوای صلح ‌آمیزی را در سراسر معبد انتشار می‌ دهد.

معبد گانگارامایا - الی گشت

۳.پارک ویهاراماهادوی

پارک ویهاراماهادوی که به نام ملکه ویهاراماهادوی نامگذاری شده است، بزرگ ترین پارک کلمبو است. این پارک با ترکیب مکان ‌های مناسب برای پیک‌ نیک، آبشارها، پارک عمومی، باغ‌ وحش، مسیرهای طبیعی و بسیاری موارد دیگر، یکی از آرامش ‌بخش‌ترین مکان ‌ها برای بازدید در کلمبو است.

حال و هوای آرام و آرام طبیعت همراه با سواری های ماجراجویانه، این مکان را در سفر به کلمبو به مکانی فوق العاده برای گردشگری تبدیل کرده است. در حالی که جای تعجب نیست که این پارک در بین کودکان بسیار محبوب باشد، برای بزرگسالانی که درگیر زندگی روزمره هستند نیز به همان اندازه جذاب است و یکی از دلایلی است که کلمبو را یه یکی از دیدنی ترین شهرهای سریلانکا تبدیل می کند.

۴.مسجد جامی الفار

جامی الفار مسجدی بزرگی و دیدنی است که در کلمبو قرار دارد. این مسجد برجسته، با رنگ راه راه قرمز و سفید خود، تقریباً مانند یک آب نبات، خودنمایی می کند! این مسجد که توسط Habibu Labbe Saibu Labbe ساخته شده است، یکی از مکان ‌های غنی فرهنگی برای بازدید در کلمبو است. ترکیبی رویایی از سبک های معماری هندی، هندی-اسلامی، نئوکلاسیک و گوتیک را می توان در اینجا مشاهده کرد – این مسجد یک گوهر فرهنگی واقعی است.

مسجد جامی الفار - الی گشت

شهر  نوارا اِلیا – Nuwara Eliya – دیدنی ترین شهرهای سریلانکا

نوارا اِلیا یکی از شهرهای دیدنی سریلانکاست که در ناحیه هیل قرار دارد. این شهر با معابد باستانی خود، بازارهای بزرگ و کوهستان ‌های زیبایش محبوبیت زیادی دارد. نوارا اِلیا با داشتن مناظر طبیعی زیبا، مکان مناسبی برای پیاده‌ روی و کوهنوردی است.

با باغ‌ های زیبا، ساختمان‌ های دوران استعمار، و آب و هوای معتدل، جای تعجب نیست که نووارا الیا نام “انگلستان کوچک” را گرفته و یکی از دیدنی ترین شهرهای سریلانکا برای گردشگران به شمار می رود. زمین ‌های گلف بی‌نظیر موجود در این شهر هم به این جذابیت می‌ا فزایند. این شهر که در منطقه دیدنی هیل کشور سریلانکا قرار دارد، توسط مزارع چای و تپه‌ های پوشیده از جنگل احاطه شده است. برخی از جاذبه های گردشگری شهر عبارتند از:

۱.دریاچه گرگوری

دریاچه گریگوری منطقه ای زیبا در نوارا الیا با گردشگران خارجی و محلی است. این مکان که در سال ۱۸۷۳ به نام سر ویلیام گرگوری نامگذاری شد، یک جاذبه برجسته است که برای ورزش های آبی و فعالیت های تفریحی مورد استفاده قرار می گیرد. پارک نزدیک دریاچه به شما فعالیت های متعددی ارائه می دهد، از جمله قایق های تندرو، اسب سواری و بسیاری موارد دیگر. علاوه بر این، یک مسیر دوچرخه سواری هم در اطراف دریاچه وجود دارد. بسیاری از غرفه های فست فود هم برای لذت بردن از یک وعده غذایی یا میان وعده فراهم هستند.

۲.پارک ملی گالوی لند

پارک ملی گالوی لند در محدوده شهر Nuwara Eliya واقع شده است، گالوی محل استقرار یک اکوسیستم کوهستانی در ایستگاه تپه سرد و بادخیز Nuwara Eliya است، همچنین برجسته ترین شهر سریلانکا. گالوی با پرندگان منحصر به فرد و انواع گل های رنگارنگ با نفوذ بومی و خارجی تقویت شده است. همراه با پارک ویکتوریا در مجاورت آن، گالوی مهم ترین منطقه پرندگان در سریلانکا محسوب می شود و از عمده دلایلی است که نوارا الیا را به یکی از دیدنی ترین شهرهای سریلانکا تبدیل کرده است.

پارک ملی گالوی لند - الی گشت

۳.آبشار آبردین

آبشار آبردین یکی از نمادین ترین آبشارهای منطقه Nuwara Eliya است. رسیدن به آبشار شامل یک پیاده‌ روی نسبتاً چالش‌ برانگیز است که شما را از مسیری پر پیچ‌ و خم متشکل از پله‌ های باریک و مسیر های بتونی پیش می برد. مسیر این پیاده روی آنقدر دیدنی است که بسیاری آن را یک تفرج درمانی می دانند.

در طول سفر می توان به نغمه های شیرین پرندگان آوازخوان و صدای آهسته وزوز حشرات گوش داد. گیاهان منحصر به فردی در مسیر وجود دارند، و شما همچنین از کنار چندین نهر، تخته سنگ های بزرگ و درختان انگور عبور خواهید کرد. در انتهای مسیر، آبشار باشکوه، حماسی و خیره کننده ای قرار دارد که کلمات قادر به توصیف زیبایی آن نیستند.

شهر آنوراداپورا – Anuradhapura – دیدنی ترین شهرهای سریلانکا

آنوراداپورا یکی از شهرهای باستانی سریلانکا است. آنوراداپورا برای اولین بار در حدود ۹۰۰ سال قبل از میلاد مسکونی شد و امروزه برخی از چشمگیرترین ویرانه های کشور سریلانکا را در خود جای داده است. به این ترتیب، مکان‌ه ای باستان‌شناسی شگفت ‌انگیزی دی این شهر وجود دارند که می ‌توانید آن ها را کاوش کنید.

علاوه بر مجموعه‌ ای شگفت ‌انگیز از کاخ ‌ها، معابد و ساختمان ‌های باستانی، خود شهر مکانی آرام است و چند بازار محلی برای دیدن دارد. موزه باستان شناسی برای دیدن مجموعه جالب آثار محلی ارزش بازدید را دارد.

پایتخت سابق سینهالی ها، همچنین خانه یکی از مقدس ترین مکان های بودیسم به شکل معبد هنوز هم مورد استفاده قرار می گیرد و در طول سال جشنواره های رنگارنگی در این شهر برگزار می شوند. برخی از جاذبه های دیدنی شهر عبارتند از:

۱.ات پوکونا (برکه فیل ها)

Eth Pokuna که به آن برکه فیل ها نیز می ‌گویند، یک برکه مصنوعی عظیم است که در نزدیکی Lankaramaya Anuradhapura قرار دارد. این برکه ۱۵۹ متر طول و ۹.۵ متر عمق دارد و ۷۵۰۰۰ متر مکعب حجم آب را نگه ‌داری می کند.

آب این برکه از مخزن Periyamkulama از طریق سیستم آبراه های زیرزمینی تامین شده و هنوز هم می توانید بخشی از خطوط آب ساخته شده از تخته سنگ را مشاهده کنید این آبراه ‌های زیرزمینی هنوز بعد از صدها سال کار می کنند. این مخزن توسط راهبان صومعه Abayagiri، که بالغ بر پنج هزار کشیش بودند، مورد استفاده قرار می گرفته است.

ات پوکونا (برکه فیل ها) - الی گشت

۲.مجسمه بودا آوکانا

مجسمه بودای آوکانا بلندترین مجسمه بودای باستانی سریلانکا با ارتفاع ۱۲ متر است که در قرن پنجم پس از میلاد ساخته شده است. بر اساس ماهاوانشا، مجسمه آوکانا در قرن پنجم و در زمان سلطنت پادشاه دااتوسنا (۴۵۵ پس از میلاد تا ۴۷۳ پس از میلاد) و تحت قوانین او ساخته شده است.

۳.پارک ملی کالاوِوا

پارک Kalawewa در سال ۲۰۱۵ به عنوان پارک ملی اعلام شد. این پارک شامل مخازن آب Kalãwewa و Balaluwewa است که توسط پادشاه Dhatusena در قرن پنجم ساخته شده اند. این پارک با مساحت بیش از ۶۰۰۰ هکتار، محل زندگی فیل ‌ها است.

هنگامی که سطح آب از بستر مخازن در منطقه خشک پایین می آید، یک علفزار سرسبز خود را نشان می دهد – که بیشتر توسط فیل ها مورد استفاده قرار می گیرد. گله های ساکن و گله های مهاجر از جنگل های مجاور همگی برای خوردن علف تازه جمع می شوند.

بادهای موسمی در حدود اکتبر تا نوامبر می رسند و علفزارها ناپدید می شوند تا جای خود را به مخازن پر بار بدهند. در حالی که گله های فیل های ساکن باقی می مانند، فیل های مهاجر برمی گردند. درختان زیبای کومبوک و پوشش گیاهی پارک به آب انبارها، حیات پرندگان و محیط روستایی اضافه شده است.

پارک ملی کالاوِوا - الی گشت

بیشتر بخوانید:

راهنمای دریافت ویزای سریلانکا در ۱۴۰۲

سیل گردشگران ایرانی در سریلانکا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *