ی٫ اردیبهشت ۹ام, ۱۴۰۳

برخورد اداره گردشگری استان مرکزی با تور های غیرقانونی

معاون گردشگری و مکیراث فرهنگی استان مرکزی از برخورد با تور های غیرقانونی و بدون مجوز در سطح استان خبر داد.

به گزارش توریسم اینترنشنال، «مسعود فرخی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: بررسی تخلف این تورها به دستگاه قضا، فتا و پلیس اماکن استان مرکزی ارجاع شده تا رسیدگی لازم اعمال شود.

وی بیان کرد: همچنین در سال جاری از ۶۳ دفتر خدماتی استان مرکزی هفت شکایت شامل نداشتن کیفیت غذا، مکان و گشت گزارش شده است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی ادامه داد: گردشگران باید تورهای مورد نظر را از مراکز معتبر و دفاتر خدمات مسافرتی دارای مجوز از میراث فرهنگی تهیه کنند.

فرخی افزود: برگزاری هرگونه تورگردشگری نیازمند اخذ مجوز است و تنها دفاتر خدمات مسافرتی امکان دریافت این مجوزها را، از ادارات میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دارند.

وی بیان کرد: به منظور نظارت بر فعالیت تورهای گردشگری و شناسایی تورهای غیرمجاز در ایام مختلف سال‌، بازرسی‌هایی از مناطق گردشگری و جاذبه‌های استان انجام می‌شود.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی افزود: این بازرسی‌ها با حضور کارشناسان این اداره‌کل و نمایندگان پلیس نظارت بر اماکن عمومی، انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و انجمن راهنمایان گردشگری انجام می‌شود.

فرخی اظهار کرد: برخی افراد علاقه‌مند که قادر به اجرای تورهای گردشگری هستند اما صاحب دفاتر خدمات مسافرتی نیستند، می‌توانند با عقد قرارداد با این دفاتر و اخذ مجوزهای لازم از این طریق اقدام به برگزاری تور کنند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی افزود: برخورد با تورهای غیرمجاز گردشگری در دستور کار است و در فضای مجازی فقط با عنوان دفتر خدمات مسافرتی امکان تبلیغ و ثبت نام صورت می‌گیرد و سایر صفحات مجازی و غیر مجازی با آنها برخورد می‌شود.

فرخی افزود: همچنین کلیه اقامتگاه‌ها از لحاظ ورود و خروج مسافرین مورد رصد می‌شوند و از پذیرش تورهای غیرمجاز جلوگیری می‌شود.

استان مرکزی دارای ۶۳ دفتر خدمات مسافرتی و بیش از۲۰۰ راهنمای گردشگری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *