ی٫ اردیبهشت ۹ام, ۱۴۰۳

بررسی طرح دفتر منطقه ای و موضوعی برای ایران از سوی سازمان جهانی گردشگری

جمهوری اسلامی ایران خواستار ایجاد دفتر منطقه ای و موضوعی از سوی سازمان جهانی گردشگری شد.

به گزارش توریسم اینترنشنال، معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: با توجه به ابتکار راه‌اندازی دفاتر منطقه‌ای و موضوعی از سوی سازمان جهانی گردشگری (UNWTO)، جمهوری اسلامی ایران نیز خواستار ایجاد دفترمربوطه با رویکرد ترکیبی گردشگری و صنایع دستی شده است.

علی‌اصغر شالبافیان با حضور در صد و نوزدهمین و صد و بیستمین نشست شورای اجرایی سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) که در تاریخ‌های ۲۶ و ۲۷ مهرماه جاری در کشور ازبکستان شهر سمرقند برگزار شد، گفت: ابتکار راه‌اندازی دفاتر منطقه‌ای و موضوعی از سوی سازمان جهانی گردشگری موضوعی است که با هدف پیشبرد وظایف حاکمیتی این نهاد بین‌المللی، تسریع در رفع موانع امور جاری و توسعه روابط گردشگری کشورها در دستور کار قرار گرفته است.

او افزود: به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در رویداد بین‌المللی مذکور استقبال از راه‌اندازی دفاتر منطقه‌ای و موضوعی در کشورمان را مطرح و رویکرد دفتر مربوطه را ترکیبی از گردشگری و صنایع‌دستی اعلام کردم.

شالبافیان با اشاره به اینکه دفاتر منطقه‌ای سازمان جهانی گردشگری باید سبب هم‌افزایی و جلوگیری از مشکلات احتمالی در مسیر روابط و تعامل کشورها باشد، اظهار کرد: در پی سفر دبیرکل سازمان جهانی گردشگری به ایران تا پایان امسال، این موضوع با جدیت در دیدارهای حضوری مورد بحث تخصصی و کارشناسی قرار خواهد گرفت و مسیرهای عملیاتی آن اعلام می‌شود.

به گفته معاون گردشگری از دیگر نتایج برگزاری شورای اجرایی سازمان جهانی گردشگری انتخاب کشور عربستان به عنوان رییس شورا و نیز معرفی کنگو و جاماییکا به عنوان نائب رییس شورا بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *