پ٫ فروردین ۳۰ام, ۱۴۰۳
توریسم اینترنشنال زیورآلات ازبکستان

برگزاری اختتامیه جشنواره بین‌المللی زیورآلات ازبکستان

جشنواره ای در کشور سنتی و بسیاری زیبای ازبکستان با موضوع زیورآلات سنتی این کشور با حضور ۵۸ کشور برگزار شد.در این جشنواره کشورهایی از اعضا شورای جهانی صنایع‌دستی نیز حضور داشتند.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ ویدا توحدی گفت: جشنواره بین‌المللی زیورآلات کشور ازبکستان که در شهر بخارا از روز شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ آغاز شده بود در روز سه‌شنبه سوم خرداد به کار خود پایان داد.

مدیرکل دفتر آموزش و ترویج معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی افزود: در این جشنواره ۵۸ کشور که تعدادی از آن‌ها عضو شورای جهانی صنایع‌دستی هستند، شرکت کرده و غرفه‌هایی برای معرفی تولیدات هنرمندان اختصاص داده بودند. از جمهوری اسلامی ایران نیز هشت هنرمند در این رقابت حضور داشتند.

او تصریح کرد: در اختتامیه جشنواره هنرمندان برگزیده معرفی شدند و با توجه به حضور درخشان هنرمندان ایرانی، علی اصغر خاکساری در رشته تراش سنگ‌های قیمتی و زیورآلات از شهر جهانی مشهد جزو برگزیدگان این جشنواره معرفی شد. همچنین جوایز نفیسی از طرف وزیر گردشگری و میراث‌فرهنگی کشور ازبکستان به برگزیدگان اهدا شد.

توحدی گفت: باتوجه به ظرفیت‌های هنرمندان ایرانی در رشته تراش سنگ‌های قیمتی و زیورآلات امیدواریم در آینده ان‌شاءالله شاهد موفقیت‌های بیشتر و روزافزون هنرمندان کشورمان باشیم.

بیشتر بخوانید :

آغاز به کارِ ۱۲ فروشگاه مجازی صنایع دستی در استان گلستان

برگزاری نخستین جشنواره طلا و جواهر سازی سنتی در بخارا ازبکستان

معرفی ۱۰ جاذبه برتر توریستی ازبکستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *