ش٫ اردیبهشت ۸ام, ۱۴۰۳

برگزاری جشنواره صنایع‌دستی و آثار هنری در کرج به مناسبت دهه فجر

معاون اداره گردشگری و میراث فرهنگی البرز از برگزاری جشنواره محصولات صنایع‌دستی و هنری به مناسب دهه فجر خبر داد و اظهار کرد: این نمایشگاه تا ۲۶ بهمن ماه دایر می‌باشد.

به گزارش توریسم‌اینترنشنال، به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز شهرام علی‌محمدی روز پنج‌شنبه ۱۹بهمن ۱۴۰۲ افزود: این نمایشگاه با دارا بودن ۸۰ غرفه صنایع‌دستی، سوغات و خوراک برای استفاده گردشگران و بازدیدکنندگان تا تاریخ ۲۶ بهمن در قالب فضای نمایشگاهی موقت برپاست.

معاون گردشگری البرز افزود: علاوه بر اجرای برنامه‌های آئینی اقوام ایرانی رشته‌های مختلف صنایع‌دستی شامل محصولات چرم دست‌دوز، سفال و سرامیک، گلیم و گبه ترکمن، گیوه و روسری محلی کرمانشاه، زیورآلات سنتی، نمدمالی نیشابور، عروسک‌های دست‌ساز خراسان و غرفه‌های مختلف سوغات استان‌های اصفهان، یزد، شیراز، قم، کرمان و… حضور دارند.
علی‌محمدی با اشاره به وجود سیاه چادر استان کهکیلویه و بویراحمد که به ارائه خوراک و نان محلی این استان می‌پردازد، گردشگری خوراک را بخش مهمی در این حوزه عنوان کرد و گفت: توجه به بخش خوراک در کنار صنایع‌دستی یکی از موضوعات مهم در برپایی نمایشگاه‌هایی با محوریت مردمی است تا مجموعه‌ای از خدمات به بازدیدکنندگان ارائه شود.

 این‌جشنواره و نمایشگاه همه روزه از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۱۰ شب در کرج، شهرک بنفشه، جنب بازار روز بنفشه برپاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *