ش٫ اردیبهشت ۸ام, ۱۴۰۳

کلمبیایی‌ها در جبهه های جنگ اوکراین چه می‌کنند؟

برخی از رسانه ها مدعی شدند ارتش اوکراین به دلیل کمبود نیرو در جبهه های جنگ، متوسل به استخدام سربازانی از کلمبیا و آمریکای جنوبی شده است.

به گزارش توریسم اینترنشنال، سربازان کلمبیایی داوطلبانه و به درخواست رئیس جمهور اوکراین برای پیوستن به این کشور جهت جنگ با روسیه وارد کی‌یف می‌شوند.

به گزارش آسوشیتدپرس،ارتش کلمبیا چندین دهه است که با کارتل‌های قاچاق مواد مخدر و گروه‌های شورشی مبارزه‌ می کند همین موضوع سربازان این کشور را به یکی از با تجربه‌ترین سربازان جهان تبدیل کرده است.

کلمبیا با ارتشی ۲۵۰ هزار نفری، دومین ارتش بزرگ آمریکای لاتین را پس از برزیل دارد و هر سال بیش از ۱۰ هزار نفر در آن بازنشسته می‌شوند و اکنون صدها نفر دیگر از آنها هم در حال جنگ با اوکراین هستند.

طبق گزارشات ارائه شده میزان حقوق دریافتی این سربازان از دولت اوکراین چهار برابر بیشتر از درآمد افسران با تجربه در کلمبیاست.

پیشتر سربازان بازنشسته کلمبیایی شروع به عزیمت به خارج از کشور کردند تا برای پیمانکاران نظامی آمریکا که از زیرساخت‌های چاه نفت در عراق محافظت می‌کردند، کار کنند. برخی از بازنشستگان ارتش این کشور در امارات متحده عربی نیز به عنوان مربی مشغول به کار شدند.

اوکراین تحت تاثیر فرسایشی شدن جنگ با روسیه به مردم از سراسر جهان این اجازه را داده است تا به صورت داوطلبانه و با دریافت حقوق به ارتش این کشور بپیوندند.

اوایل سال ۲۰۲۲ مقامات عنوان کردند که ۲۰ هزار نیرو از ۵۲ کشور در اوکراین بوده و مشغول به خدمت هستند. اولین موج نیروهای داوطلب از کشورهای شوروی سابق یا کشورهای انگلیسی زبان بود.نیروهایی که تسلطشان به زبان روسی و یا انگلیسی فعالیت آنها را در ارتش اوکراین آسان‌تر کرده بود.

یک پزشک بازنشسته از کلمبیا در این رابطه عنوان کرده است که نیروهای مهاجر آمریکای لاتین تنها در جستجوی آینده‌ای بهتر به به کشور دیگر می‌روند؛ اینها داوطلبانی نیستند که بخواهند از پرچم کشور دیگری دفاع کنند بلکه صرفا با انگیزه اقتصادی وارد اوکراین می‌شوند.

در حالی که ژنرال‌ها در کلمبیا، ماهانه حدود ۶ هزار دلار حقوق و پاداش دریافت می‌کنند، در اوکراین هر عضو نیروهای مسلح صرف نظر از اینکه شهروند کدام کشور باشد ماهانه تا سقف ۳ هزار و ۳۰۰ دلار را اهم دریافت می‌کند.

ضمن اینکه در صورت مجروح شدن هم بسته به میزان جراحاتی که دارند تا سقف ۲۸ هزار و ۶۶۰ دلار دریافت خواهند کرد.علاوه بر این، در صورتی که در جنگ کشته شوند نیز به خانواده‌های آنها ۴۰۰ هزار دلار غرامت پرداخت می ‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *