ج٫ اردیبهشت ۷ام, ۱۴۰۳
جشنواره غذاهای محلی

برگزاری جشنواره غذا‌های محلی در بجنورد

 این جشنواره در روز سه شنبه ۲۲ آذر ماه در محل دانشگاه آزاد بجنورد برپا خواهد شد.

به گزارش توریسم اینترنشنال،معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی در حاشیه آیین این جشنواره در گفت و گو اظهار داشت: این جشنواره در سه بخش نان، آش و دسر محلی با حضور ۱۴۰ شرکت کننده برگزار شد که در هر بخش سه برگزیده انتخاب و تقدیر شدند.

جواد عبدی عنوان کرد: هدف از این جشنواره پررنگ سازی و برجسته تر شدن پخت غذاهای سنتی و محلی و همچنین ایجاد فضای رقابت و هیجان در میان خانواده های استان با استفاده از مولفه های بومی و محلی است.

وی تصریح کرد: شناسایی و معرفی ظرفیت های متنوع و ارزشمند غذاهای بومی و محلی اقوام و مناطق استان از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

بر اساس این گزارش بیش از ۱۰۰ نوع غذای سنتی در خراسان شمالی تهیه می شود. دلمه، فتیر مسکه، آش یارمه، نان محلی قطاب، شله ماش، قروتو، کاچی، اُجِز یا اشکنه، آش جوشواره، دیمه ‌دَنی، قابلی، کماج و آش بلکه از جمله غذاهای سنتی استان است.

در خراسان شمالی کردها، تات ها، ترک ها، ترکمن ها و حتی بلوچ ها انواع و اقسام غذا ها و نان ها و دمنوش های خاص خودشان را دارند.

استان خراسان شمالی در حدفاصل دو قطب سیاحتی شمال و زیارتی مشهدمقدس واقع شده که سالانه در ایام تعطیلات نوروز مسافران و زائران زیادی از این خطه تردد می کنند در این استان هشت هزار و ۷۰۰ جاذبه گردشگری شناسایی شده در حوزه های مختلف وجود دارد.

کارشناسان می گویند تنوع غذایی حدود ۲۰۰ میلیارد دلار در سال در صنعت گردشگری ایجاد درآمد می کند و بر این اساس باید تلاش شود تا غذاهای رنگین اقوام و فرهنگ های محلی، زمینه ای برای رونق اقتصاد گردشگری باشد.

بیشتر بخوانید:

برگزاری جشنواره مزرعه خیار لالا در مازندران

غذا‌های سنتی لرستان ظرفیت مغفول صنعت گردشگری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *