س٫ اردیبهشت ۴ام, ۱۴۰۳

برگزاری جشنواره مجازی در بیابان لوت

جشنواره مجازی فرهنگی و آداب و رسوم محلی در میراث جهانی بیابان لوت به مناسبت ششمین سالگرد ثبت جهانی این بیابان لوت برگزار می شود.

به گزارش توریسم اینترنشنال، معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان گفت: جشنواره مجازی فرهنگی و آداب و رسوم محلی در میراث جهانی بیابان لوت با همکاری پایگاه جهانی بیابان لوت برگزار می‌شود.

مجتبی میرحسینی امروز در زاهدان اظهار کرد: به‌مناسبت گرامی‌داشت ششمین سالروز ثبت جهانی بیابان لوت در فهرست میراث جهانی یونسکو و با همکاری پایگاه میراث جهانی بیابان لوت جشنواره مجازی فرهنگی و آداب و رسومی محلی در میراث جهانی بیابان لوت برگزار می‌شود.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان افزود: هدف از برگزاری این جشنواره معرفی ارزش‌های فرهنگی و آداب و رسوم جوامع محلی میراث جهانی بیابان لوت در سطح ملی است.

وی ادامه داد: شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود را از دهم اسفندماه امسال تا حداکثر ۳۰ خرداد ماه ۱۴۰۱ همراه با تمامی مشخصات اعلام شده در بخش “شرایط ارسال عکس و فیلم” به آدرس ایمیل پایگاه (irannaturalsites@gmail.com)،  یا تلگرام (Lutdesert_WHB@) ارسال کنند.

میرحسینی بیان کرد: آثار برگزیده در ۲۷ تیرماه همزمان با گرامیداشت ششمین سالروز ثبت جهانی بیابان لوت معرفی خواهند شد.

وی گفت: آثار برگزیده در ۲۷ تیرماه همزمان با گرامیداشت ششمین سالروز ثبت جهانی بیابان لوت معرفی خواهند شد و به سه نفر اول جوایز نفیس از سوی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اهدا می‌شود.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان افزود: محورهای جشنواره عکس و فیلم انواع آیین‌ها، مراسم، جشن‌ها و بازی‌های بومی محلی، غذاها، سوغات و محصولات کشاورزی بومی محلی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *