پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳

بهبود وضعیت اقامتگاه های بوم گردی در خوزستان

همزمان با کاهش موارد ابتلا به کرونا در ایران، خسارت ۱۰۰ درصدی به اقامتگاه های بومگردی با افزایش حجم گردشگران این استان جبران می شود.

به گزارش توریسم اینترنشنال، سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خوزستان گفت: شیوع بیماری کرونا ویروس سبب تعطیلی تورهای گردشگری در کشور و استان خوزستان در ۲ سال اخیر شد، بطوریکه خسارت ۱۰۰ درصدی به صاحبان اقامتگاه‌های بوم‌گردی تحمیل کرد و به اصطلاح فعالان در این زمینه مجبور شدند هزینه‌ها را از سرمایه‌های شخصی پرداخت کنند.

پیمان نبهانی  افزود: البته با مدیریت بیماری کووید-۱۹ با تسریع در واکسیناسیون گروه‌های سنی مختلف در ماه‌های اخیر و صدور مجوز از سوی ستاد ملی کرونا، فعالیت و برگزاری تورهای گردشگری با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از سر گرفته شد و این صنعت جان تازه‌ای گرفت که موجب خوشحالی و مسرت است.

نبهانی با بیان اینکه جای خالی اقامتگاه‌های بوم‌گردی در روستاهای دارای ظرفیت گردشگری، تفریحی و توریستی به دلیل نبود تاسیسات به شدت احساس می‌شود، ادامه داد: در حال حاضر ۷۰ درخواست برای احداث اقامتگاه وجود دارد که در مراحل بررسی استعلام و تهیه نقشه هستند.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خوزستان با بیان اینکه برگزاری مراسم آیینی در فضای باغ‌ها و مزارع نوع جدیدی از تفریح را به نام گردشگری کشاورزی رایج کرده و علاقمندان زیادی را جذب کرده است، گفت: ترویج این نوع گردشگری امکان معرفی روستاها و آداب و رسوم مردم محلی را فراهم می‌کند و با ورود گردشگر نیاز به وجود اقامتگاه‌ها نیز افزایش خواهد یافت.

این مقام مسئول می‌گوید: هم اکنون شهرستان‌های دزفول، ایذه، باغملک، شوش، کارون، آبادان، دشت آزادگان و گتوند دارای اقامتگاه بوم‌گردی هستند.

کد خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *