د٫ اردیبهشت ۱۷ام, ۱۴۰۳

برگزاری جشنواره محلی برداشت محصول در کرمانشاه

رئیس اداره گردشگری و میراث فرهنگی کرمانشاه اعلام کرد: به منظور معرفی محصولات کشاورزی استان جشنواره برداشت محصول برگزار خواهد شد.

به گزارش توریسم اینترنشنال، وحید امیری صبح سه‌شنبه در نخستین جلسه هماهنگی و برنامه ریزی جشنواره لیمو و مرکبات قصرشیرین که با حضور فرماندار قصرشیرین و تعدادی از ادارات در محل فرمانداری قصرشیرین برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه نحوه اجرای جشنواره مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد مصوبات جلسات به صورت دقیق و با کمترین زمان ممکن از سوی ادارات و بخش خصوصی پیگیری شود.

وی افزود: این جشنواره نخستین جشنواره لیموی قصرشیرین خواهد بود که در نیمه دوم آبان ماه در سطح استانی و با دعوت از شخصیت‌ها، هنرمندان و مفاخر علمی و هنری ملی و کشوری برگزار خواهد شد.

سرپرست معاونت گردشگری میراث فرهنگی کرمانشاه تصریح کرد: شهرستان قصرشیرین با توجه به شرایط آب و هوایی گرمسیری از ظرفیت ویژه برای گردشگری در ایام سرد سال به ویژه زمستان دارد.

امیری گفت: این شهرستان به لحاظ تاریخی دارای آثار برجسته‌ای همچون عمارت خسرو، چهارقاپی، نهر ساسانی و… است که مورد توجه ویژه گردشگران است.

وی ادامه داد: در حوزه گردشگری دفاع مقدس نیز وجود یادمان‌های متعدد دفاع مقدس در سطح شهرستان از اهمیت ویژه‌ای در گردشگری راهیان نور دارد.

سرپرست معاونت گردشگری میراث فرهنگی کرمانشاه اضافه کرد: همچنین وجود ۲ مرز بین‌المللی خسروی و پروزخان که امکان تردد مسافر را دارند نیز یک ظرفیت ویژه و ممتاز برای شهرستان ایجاد کرده است.

امیری عنوان کرد: با توجه به شهرت مرکبات قصرشیرین به ویژه لیموی آن به دنبال آن هستیم با برگزاری این رویداد به صورت سالانه اتفاق مهمی را برای گردشگری شهرستان رقم بزنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *