ش٫ اردیبهشت ۸ام, ۱۴۰۳

گیلان دارای بیشترین جشنواره های غذا های محلی در کشور است

رئیس اداره گردشگری و میراث فرهنگی گیلان گفت: استان گیلان دارای بیشترین جشنواره های محلی غذا در کشور است.

به گزارش توریسم اینترنشنال، روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان، ولی جهانی با اشاره به برگزاری بیش از ۱۵۰ رویداد خوراک در ۲۵ استان مختلف در طول سال، افزود: استان گیلان با ۲۲ رویداد در مقام نخست، اصفهان با ۱۷ رویداد در رتبه دوم، یزد و آذربایجان شرقی هر یک با ۱۲ رویداد در رتبه سوم قرار دارند.

وی اظهار داشت: این استان به لحاظ تنوع قومی، اقلیمی و تاریخی یکی از استان‌های پیشرو در برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رویدادهای گردشگری خوراک را ظرفیتی ارزشمند و مؤثر برای برندسازی هر مقصد گردشگری عنوان کرد و اظهار داشت: تبیین و اجرای درست گردشگری خوراک، می‌تواند به محور توسعه گردشگری در زمان یا مکانی خاص تبدیل شود.

جهانی با تاکید بر لزوم برپایی رویدادها و جشنواره‌های فرهنگی و هنری در استان، بیان کرد: ترویج گردشگری خوراک از یک سو موجب حفظ فرهنگ غنی نیاکان می‌شود و از سوی دیگر جزو مهم‌ترین ظرفیت‌ها برای برگزاری رویدادها، برند سازی مقصد و ارائه تصویری ویژه از مکان گردشگری به شمار می‌رود.

گردشگری غذایی که بر مبنای غذای محلی هر اقلیم شکل می گیرد یکی از انواع گردشگری است که می‌تواند نقش مهمی در جذب گردشگر داشته باشد؛ این نوع گردشگری به اقلیم،آداب، رسوم و فرهنگ هر سرزمین مرتبط است و برای بازدیدکنندگانی که از دیگر مناطق سفر می کنند، جذابیت دارد.
رشت عنوان شهر خلاق خوراک یونسکو را دریافت کرده و گیلان به یکی از مقاصد بارز گردشگری غذا تبدیل شده است؛نزدیک به ۴۰۰ غذای محلی در استان شناسایی شده‌ است که ۳۰ غذا در فهرست ملی کشور به ثبت رسیده و ۲۰ خوراک در مرحله ثبت قرار دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *