ش٫ اردیبهشت ۸ام, ۱۴۰۳

برگزاری جشنواره های خانواده محور در جزیره کیش

معاون منطقه آزاد جزیره کیش ضمن اشاره به راه‌اندازی پرواز های خارجی مستقیم به این جزیره از برگزاری جشنواره های خانواده محور به منظور رونق گردشگری خبر داد.

به گزارش توریسم اینترنشنال، معاون منطقه آزاد کیش با بیان اینکه سیاست جدیدی در جزیره کیش تدوین شده است، گفت: نام کیش در اقصا نقاط کشور ارزش بالایی دارد و جزو ۵ شهر نخست است و اخبار این منطقه بیشتر بازتاب داده می شود.
سید علیرضا فاطمیان پور با اشاره به اینکه کیش خصوصیت خاصی دارد به همین دلیل جزو مقاصد اصلی گردشگری است، افزود: رشد توسعه کیش باعث شده شهر مدرنی شکل بگیرد و از طرف دیگر فرهنگ خاصی در حوزه ترافیکی و تردد به وجود آمده که در شهرهای دیگر دیده نمی شود.
او با بیان اینکه اینکه با تازگی پروازهای مستقیم خارجی کیش را اندازی شده است، به خبرنگار بازار گفت: در حال حاضر سیاست ما این است که گردشگری خانوادگی در کیش توسعه پیدا کند، به همین دلیل قصد داریم جشنواره های بین المللی با محوریت مسائل فرهنگی را به صورت پیوسته در کیش برگزار کنیم تا گردشگری خانواده در این جزیره توسعه یابد.
معاون منطقه آزاد کیش با تاکید بر اینکه جمعیت کیشوندها حدود ۵۰ هزار نفر است اما در سال حدود ۲ میلیون گردشگر به این منطقه مراجعه می کنند، افزود: برای الگوسازی در شهر به دنبال یک شعار موثر بودیم، به همین دلیل تمرکز روی خانواده را در دستور کار قرار دادیم. در مقطع کنونی اگر کانون خانواده حفظ شود تمام مسائل از محیط زیست، عفاف و حجاب و… قابل حل است.
فاطمیان پور با تاکید بر اینکه بر مبنای شعار کیش بهشت خانواده هر طرحی که با این محوریت ارائه شود حمایت خواهد شد، اظهار کرد: از موضوع هنری عکس، پوستر و فیلم ۱۰۰ ثانیه آغاز کرده ایم و امیدواریم چند جشنواره تا پایان سال برگزار کنیم.
جشنواره از ۱۹ مهرماه فعالیت آن آغاز شد و مهلت ارسال آثار تا ۱۹ آذر بود و با تمدید دو ماهه جشنواره تا ۱۹ بهمن امکان ارسال آثار وجود دارد و تاریخ ۶ اسفند اختتامیه جشنواره خواهد بود.
جوایز نقدی برای نفر اول هر بخش ۲۵ میلیون تومان، ۲۰ میلیون تومان برای نفر دوم و ۱۵ میلیون برای نفر سوم اختصاص خواهد یافت. همچنین برای بخش آزاد ده میلیون تومان و برای بخش عکس موبایلی جایزه ۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *