ی٫ اردیبهشت ۱۶ام, ۱۴۰۳

برگزاری نشست بین المللی گردشگری سلامت در اردبیل

رئیس اداره گردشگری و میراث فرهنگی اردبیل از برگزاری نشست بین المللی گردشگری سلامت در این استان خبر داد.

به گزارش توریسم اینترنشنال، یحیی نجارقابل روز دوشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری سمینار بین‌المللی گردشگری سلامت در اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل اظهار کرد: این سمینار آذرماه برگزار خواهد شد و یکی از اهداف آن توسعه تور و معرفی گردشگاه‌ها در حوزه گردشگری سلامت است که در این سمینار فعالان این حوزه از دفاتر خدمات مسافرت گردشگری فعال حاضر خواهند بود.

او تاکید کرد: با توجه به توسعه صنعت گردشگری لازم است در راستای استفاده حداکثری از منابع و ظرفیت‌های گردشگری سلامت استان اردبیل، برنامه‌ریزی و آینده‌نگری شود که این سمینار می‌تواند در همین راستا موثر باشد.

نجارقابل ادامه داد: در حال حاضر استان اردبیل دارای ۳۳ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری فعال در حوزه گردشگری سلامت و پنج مرکز درمانی دارای مجوز IPD است.

استان اردبیل به سبب داشتن ده‌ها دهنه آبگرم معدنی به سرزمین چشمه‌های بهشتی معروف شده است اما این چشمه‌ها بیشتر به‌صورت سنتی و نیمه‌سنتی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و چشمه‌های آبگرم معدنی با خاصیت درمانی، فرصت بی‌نظیری برای توسعه صنعت گردشگری ایجاد کرده است.

وزیران کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی اکو در اجلاس ۲۰۱۸ خود، اردبیل را به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو انتخاب کرده بودند و در این راستا برنامه های مختلفی در این استان و تهران برگزار شده است.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال ایران واقع شده است و به داشتن مناطق طبیعی، تاریخی، مذهبی و اقتصادی یکی از مقاصد مهم گردشگران داخلی و خارجی محسوب می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *