چ٫ اردیبهشت ۱۲ام, ۱۴۰۳

ظرفیت های بومگردی خوزستان در این سال ها نادیده گرفته شده‌اند

رئیس اداره گردشگری و میراث فرهنگی خوزستان گفت: خوزستان به واسطه فرهنگ غنی و طبیعت بکر خود می‌تواند یکی از بزرگترین قطب های بومگردی کشور باشد.

به گزارش توریسم اینترنشنال، جمال عامری نسب روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: با وجود زیرساخت‌هایی از قبیل راه دسترسی، آب و برق، گاز و قرارگرفتن زمین‌ها و خانه‌های روستایی مستعد استان در طرح هادی، عواملی مانند پایین بودن توان مالی، نبود شرکت‌های تعاونی روستایی فعال در حوزه گردشگری، ناآگاهی از ظرفیت بالای درآمدزایی اقامتگاه های بوم گردی و بدبینی نسبت به حضور گردشگران انبوه در برخی روستاهای سنتی، درصد تقاضا برای راه اندازی این اقامتگاه‌ها در استان را تا حدود زیادی کاهش می‌دهد.

وی با اشاره به این که کارکرد اقامتگاه‌های بوم‌گردی محدود به اقامت مسافر نیست توضیح داد: این واحدها به عنوان اقامتگاه‌های روستایی خدماتی را متناسب با اقلیم و مصالح روستا در زمینه اسکان، خدمات پذیرایی، غذاهای بومی و محلی،صنایع دستی و سایر محصولات روستایی و عشایری ارایه می‌دهند که در زمینه ایجاد اشتغال، افزایش رفاه و درآمد عمومی روستاها تاثیر قابل ملاحظه‌ای دارد.

عامری نسب با اشاره به اسکان ۲۰۰ هزار نفر شب اقامت در اقامتگاه‌های رسمی خوزستان طی نیمه نخست سال جاری بیان کرد: بیشتر مسافران و گردشگران در شهرستان‌های صنعتی اهواز، آبادان، ماهشهر و بندر امام خمینی اسکان یافتند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری خوزستان اضافه کرد: در حال حاضر ۱۱۲ اقامتگاه از قبیل هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، اقامتگاه سنتی، خانه مسافر و…مجوز فعالیت دارند.

وی با اشاره به فعال بودن بیشترین اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان در روستاهای ایذه گفت: ۹ اقامتگاه در خوزستان دارای مجوز فعالیت هستند و تا پایان سال جاری نیز پروانه بهره‌برداری چهار واحد دیگر صادر خواهد شد.

بر اساس این گزارش بوم‌گردی، سفر به مناطق محلی و اقامت در اقامتگاه‌های روستایی و محلی است و به گردشگرانی که به دیدار از طبیعت زنده می‌پردازند بوم‌گردشگر می‌گویند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *