پ٫ اردیبهشت ۶ام, ۱۴۰۳
نمایشگاه صنایع دستی سمنان

برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی در استان سمنان

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سمنان اعلام کرد : نمایشگاه صنایع‌دستی در این استان با هدف نمایش هنر مردم این استان در حال برگزاری می باشد.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ جعفر صفاخواه با اعلام این خبر گفت: نمایشگاه صنایع دستی سمنان شامل ۱۵ غرفه متنوع سفال و سرامیک، نازک‌کاری چوب، نساجی سنتی، بافته‌های داری (گلیم و جاجیم)، میناکاری مس و … است.
سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سمنان با بیان اینکه نمایشگاه‌های صنایع‌دستی، اصلی‌ترین رویداد تجاری و اطلاع‌رسانی در حوزه معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل است، افزود: این نمایشگاه‌ها حداقل سالی دو بار در استان برگزار می‌شود.
صفاخواه گفت: نمایشگاه‌های صنایع دستی فرصت مناسبی است تا هنرمندان فعال در استان با ارائه دستاورد‌ها و محصولات تولیدی خود و در معرض بازدید قرار دادن کالا‌های متنوع صنایع‌دستی، نسبت به نیازسنجی بازار، برنامه‌ریزی کنند.
او افزود: نمایشگاه‌های صنایع‌دستی علاوه بر جنبه تجاری، بازرگانی و اشتغال‌زایی، از منظر نشان دادن فرهنگ، هنر، سنت‌ها و نوآوری‌های هر منطقه به گردشگران و بازدیدکنندگان موثر است.
صفاخواه گفت: آثار هنری هنرمندان هر منطقه، نشان‌دهنده روحیه، خلق و خو و سلیقه اجتماعی جامعه میزبان است.
این نمایشگاه در محل بلوار ۱۷ شهریور سمنان برپا شده و علاقه‌مندان می‌توانند همه‌روزه تا پایان شهریور، صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۳ و عصر‌ها از ساعت ۱۷ تا ۲۳ از این نمایشگاه بازدید کنند.

بیشتر بخوانید:

تشکیل کمیته گردشگری خوراک در سمنان

حمایت از مهارت‌ آموختگان صنایع‌دستی و گردشگری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *